Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 27 af 27

Emner: Orkisring

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    ALJ > Nej bogen hedder kun Orkis og den er sort med et lige stykke hvid orkis med 2 rækker ringe. Jeg har søgt på nettet, men den kan åbenbart ikke købes mere.
    Knus Rita

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    62
    Hej Anette,

    Det er helt i orden, jeg tænkte det måske var en mulighed, da vi ikke bor så langt fra hinanden. Det lyder spændende med et kursus, men ellers er det rart at høre, at du er blevet glad for orkisnålen. Og det skulle kunne lade sig gøre at lave næsten alt det man kan lave med en skytte, så vidt jeg er blevet fortalt.

    Forhåbentlig gør det ikke noget, at jeg kommer med et link til orkisbøger på dansk. Prøv at kigge under håndarbejde på denne hjemmeside:
    http://www.akacia.dk/

    Den bog Rita anbefaler er afbildet der, så måske har de den stadig til salg, jeg tror de har overtaget den fra et andet forlag. Du kan også se nogle andre små orkisbøger som de har udgivet og som ikke er alt for dyre. Jeg har flere af dem og det er gode bøger - jeg er sikker på at dit bibliotek også har dem (eller kan skaffe dem), hvis du gerne vil se dem igennem før du evt. køber.

    Der er også en ufattelig mængde bøger på engelsk med orkisopskrifter, men de er svære at købe i Danmark. Der er en tysk butik, hvor du kan betale med dansk girokort, og hvor der også er en der forstår dansk. http://www.barbara-fay.de/mambo452/
    Kig under "Occhi" i menuen til venstre. De har en hel del orkisbøger, heraf nogle af de nyere udgivelser.

    Send mig en PM, hvis der er mere jeg kan hjælpe dig med.

    Orkishilsener fra
    Susanne

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg har ledt meget på nettet efter bogen "Orkis" bla. på forlaget Notabene, som har udgivet den. Den er udsolgt fra forlaget. Jeg er så stødt på en bog af samme navn, som ikke er udgivet endnu, men jeg kan ikke finde ud af om det er den samme bog i genoptryk.
    Knus Rita

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    62
    Prøv at kigge på Akacia's hjemmeside angivet ovenfor. Jeg mener det er den samme bog med titlen "Orkis" som Notabene udgav - omslag/forside og forfattere er identiske.
    Forlaget Akacia har nære familierelationer til forfatterne af orkisbogen, måske har de genoptrykt den og det er derfor de nu har den til salg.

    Susanne

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    30
    Det vil jeg prøve. Jeg tror nok, at jeg kender forlaget. Jeg mener nemlig, at det er dem der udgiver "Håndarbejdesbladet i tråd med tiden", som jeg abonnere på.
    Venlig hilsen
    Anette

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    62
    Ja, det er dem der udgiver det håndarbejdsblad også.
    Hilsen
    Susanne

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Citat Oprindeligt indsendt af hanne beate Se meddelelser
    hei!
    jeg har selv nettopp fått tak i en flott skyttel til å lage orkis med. (her i Norge heter det "å slå nuppereller"). Den er i okseben, og jeg syns den er mye bedre enn den jeg har hatt før i plast.... Kan formidle kontakt med han som lager dem hvis det er interessant.
    Jeg kunne godt tænke mig en sådan skytte (eller flere), hvis den er god. Jeg har lige været på jagt efter en skytte i dag, men man kan kun få dem af plastik, og jeg er bare så træt at den ene jeg har. Kunne du sende mig nogle oplysninger - pris - kontakt m.m.?
    Knus Rita

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •