Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Gode råd til min nederdel

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Jan 2011
    Geografisk sted
    sjælland
    Indlæg
    209

    Gode råd til min nederdel

    Jeg har valgt mig et nyt projekt, men jeg er helt grøn, har aldrig syet tøj før. Så har brug for gode råd. Jeg vil gerne sy mig selv en nederdel, den skal være neutral (sort) så den passer til mange farvede bluser. Jeg har tænkt...

    Bred rib kant/elastik,så den sider godt om maven/taljen. ( breder end billedet)
    Den skulle gerne havde facon som på billedet (med lidt mere længde)3E25A09D-CDBE-4950-9238-5810A09F6255.jpg
    Tænker behageligt stof, som ikke krøller og skal stryges.

    Alle gode råd søges så jeg kan fuldfører mit projekt bedst muligt

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    29 Jan 2011
    Geografisk sted
    sjælland
    Indlæg
    209
    Alle input er velkommen

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hvis du aldrig har syet tøj før, og nederdelen skal være "lige op og ned", så vil jeg begynde med at måle bredden omkring dine hofter, og læg det antal cm til, som du gerne vil have til bevægelsesfrihed. Så måler du den længde du vil have, fra talje og nedefter. Der lægger du ca. 10 cm. til. Ca er fordi der skal være til at lægge den op forneden og til bredden af den elastik du gerne vil have. Hvis du f.eks. vil have en 5 cm. bred elastik.

    Nu har du så et stykke stof, lige op og ned, sy det sammen til et rør. Mål elastikken, sy den sammen til en ring med zigzag sting, gerne et par gange. Buk stoffet om elastikken og sy stoffet fast, uden af ramme elastikken. Det skal helst være med en elastisk zigzag, sådan en der laver 3 sting på hvert zig eller zag. For ikke at elastikken skal rulle sig sammen ved brug eller vask, så "træk" elestikken så stoffet ligger glat, og sy en 3-stings zigzag midt på elastikken hele vejen rundt, fra rette.

    Læg den op.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    29 Jan 2011
    Geografisk sted
    sjælland
    Indlæg
    209
    Dejligt med nogle råd inden jeg kaster mig ud i projektet

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Du skal nok beregne et par cm til sammensyning. Det ville min mor have gjort. Hun var så dygtig til at designe, tilskære og sy.

    Ja, der skal være plads forneden til at lægge op.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •