Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Fåruld og rådyr

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Fåruld og rådyr

    Jeg har hørt om der er nogen der haft succes med at sætte totter af fåreuld på en pind i bedet/krukker. Rådyr skulle ikke lide lugten af lanolin.

    Det skal prøves i år hos os, for her er allerede flytte et par rådyr ind en rå og en hind og hun er temmelig rund så mon ikke der kommer kid meget snart og de har fast station over i den anden ende af vores parcel.. Og det er nu man er begyndt at klippe får rundt omkring så der er mulighed for noget frisk fåreuld.

    Hvis der er andre der vil være med på en prøve, så skriv det endelig her så vi kan finde ud af om det virker.

    Uldtotter i bede og krukker ser grimt ud er der måske nogen der tænker; men man kan jo bare lave nogle ting af ulden og sætte på en pind eller andet, det er kun fantasien der sætter grænser her.

    I vil få billeder og opdatering her i emnet hvordan det går hos os.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg synes, jeg har hørt, at de ikke kan lide lugten af menneskehår.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Det har jeg godt nok aldrig hørt om, men bliver spændende at følge

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Vi har ikke besøg af rådyr i haven, så måske lugter vi grimt Spændende om ulden virker
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg synes, jeg engang hørte om nogen, hængte totter af menneskehår op langs en meget befærdet vej. Så turde hjortene ikke gå ud på vejen. Så blev de forhindret i et blive kørt over.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så er forsøget gået i gang

    rådyr_1.jpg uld og værktøj ( bidetang og blomster tråd + fåreuld) fundet frem, det foregår udenfor for rå uld sviner en del at arbejde med.

    rådyr_2.jpg man tager en tot får uld og binder blomster tråd om det, så ikke fuglene flyver med det. De kan jo godt laves lidt mere dekorative; men det er et forsøg det her :)

    rådyr_3.jpg så kan vi vist godt begynde at sætte dem ud i potter

    rådyr_4.jpg Roser gransker rådyrene i sig , men her er der plantet en i en potte kun til forsøget, normalt er vores roser kun i den lukket gård.

    rådyr_5.jpg Stedmor planter er slik for rådyrene, de sidste vi købte blev sat på et meget højt bord der blev sat stole hen foran og 1 bord; men alligevel kunne de nå nogle af blomsterne lad os se hvordan det går med de 2 kukker med stedmor blomsterne.

    rådyr_6.jpg Den her plante som jeg ikke lige kan huske navnet på blev gransket ned til roden sidste år inden den blev reddet om i gården, nu er den sat ud som lokke mad, vi får se hvad der sker
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Opdatering de krukker vi har lagt uld i står urørte men der var lige 2 som vi havde glemt, de har haft besøg og bare rolig der er kommet uld sommerfugle i dem. :)
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Det er altså spændende, om det "bare" er det der skal til, for at I selv kan få lov at nyde Jeres blomster

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Nååååh så kan I måske godt få et par roser med hjem
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Håber det :) nu ser vi hvad der sker når vi ikke er hjemme ..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •