Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Lyskasse

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Lyskasse

    Anja :

    Til jer som bruger lys kasser til kort eller andet når i skal lave embossing eller andet.
    Jeg syntes de små lyskasser man kan købe er utrolig små og trælse at arbejde med.
    Så enten kan man købe en vinæske i træ eller få en som gider at lave en kasse i træ til at lave en til sig.
    Der skal være en rille til at kunne skubbe en plade af glas ind, som man jo kan bestille ved glarmesteren.
    Så skal der bare laves et hul hvor man kan sætte en ledning med pærer ned i kassen og vupti færdig er lyskassen med en større arbejdsflade.

    God arbejdslyst.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet huginnbrogård

    Hej Anja.
    Kanon ide.
    Manden og jeg var på marked i weekenden, og der så vi en lyskasse, men så sagde min mand at den måtte han da kunne lave større end den hun stod med, for den var nemlig rigtig lille.
    Knus fra Mai-Britt
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Steffen

    når i skal lave en lyskasse skal i bruge opalglas eller hvid plexiglas mindst 4 m/m .

    det bedste lys får i ved at bygge et lysstofrør ind i kassen , hvis i bruger glødepære skal i tage hensyn
    til den varme pæren laver hvis i bruger plexiglas , det kan begynde at bule og eventuelt smelte .
    Kassen må ikke være mindre end 13 cm høj og der skal være udluftning i kassen
    bor 2 huller i hver ende så store som muligt , f.eks. 40m/m så varmen kan komme ud .
    Opalglsa er er glsatype hvor den ene side er hvid den skal ligge opad ,men det er meget dyrt .
    hvid plexiglas er også dyrt , men prisen er ca det 1/2 af opalglas.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der nogen der fik lavet en lyskasse
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    ingeborg Gæst
    Jeg har engang lavet en lyskasse på arbejdet.
    Den blev lavet af 4 stk træ, sat sammen med vinkelbeslag. Det færdige mål har været ca. 50 x30 x 15 cm
    Et boret hul til ledningen. Lysstofrøret blev monteret på en liste i bunden af kassen.
    Glaspladen fik vi hos glarmesteren, men jeg husker ikke præcis, hvilken slags glas det var. (Eller hvad det kostede)

  6. #6
    Parkie Gæst
    Da jeg i sin tid stod og manglede en lyskasse var gode råd dyre.
    Er man kreativ eller er man ikke?
    Jeg satte en lampe på hylden under glasbordet i udestuen og vupti så var den hjemme.
    Jeg har dog senere købt en rigtig lyskasse, men det er noget lallerværk

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sydfyn
    Indlæg
    37
    Når min ælste engang flytter ud, så laver jeg et hul i min store skrivebordsplade. Jeg har et stort stykke hærdet glas fra et computerbord, som jeg vil lægge i, så er det bare at have lys under. Det giver mig en stor arbejdsflade, som jeg får brug for, da jeg regner med at skulle lave større broderimønstre og skal overføre mønstrene til stof.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Jeg har også en lyskasse, som er lavet ud af glasset og bagsiden af en gammeldags skifteramme...

    Lavede to sider i træ, formet som trekanter, med lille rille i som glasset kan glide ned i... således er der åbent bagtil og masser plads til luft.. Og man sidder korrekt med hældende plade...
    Endelig er der god plads til at flytte lyskilden, så man har optimalt lys over den detalje man sidder med....

    Havde en gammel knækket kontorlampe med lysstofrør i.. og brugte den i lang tid.. har dog skiftet til LED lys, da det bruger mindre energi og udleder betydeligt mindre varme.

    U-undværligt værktøj til RIGTIG mange ting!!

    (50)
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •