Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 40

Emner: pjevs årstråd for 2019

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Trøje med vævestik. Så er jeg klar til næste vinter
    Messaging1523463385668[1].jpg

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Den ser brandgodt ud. Vil du fortælle noget mere om garn og opskrift?

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er den filtet ? Flot er den.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Garnet har jeg købt på en strikkefestival - det er fra Møn og det er en blanding af angora og merinould.
    Opskriften er fra Bente Rønberg fra hendes bog Vævestrik. Jeg syntes bare, at den var så grim, fordi var for asymetrisk. Det ensfarvede forstykke er kortere end det mønstrede. Det er ok syntes jeg, men den korte længde fortsatte om på ryggen. Det så fuldstændigt fjollet ud. Opskriften var så kompliceret, at jeg ikke ud fra teksten kunne danne mig et billede af den, så det var først til sidst, at jeg opdagede, at den også var kort i den ene side bagpå. Min søde mand, som ikke har forstand på håndarbejde, foreslog, at jeg hæklede "noget med huller i" på det bare stykke. Det var genialt, jeg har hæklet gitterhækling i hele den tomme firkant (både for og bag). Det mønsterstrikkede er jo også et gitter, så det blev perfekt. Det er nok svært at se på billedet, så skal man forstørre det. Jeg er begyndt at kalde min mand for designeren.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Nej den er ikke filtet. Den ser bare lidt lodden ud pga. garnet. Det mønsterstrikkede er i vævestrik resten er i retstrik ( + lidt gitterhækling forneden i den ene side både for og bag)

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Nye grydelapper
    DSC_0105[1].jpg

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Sikke nogle flotte ting, du laver.
    Dine grydelapper er søde.
    Jeg har også den bog om vævestrik.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Citat Oprindeligt indsendt af Pjevs Se meddelelser
    Garnet har jeg købet på en strikkefestival - det er fra Møn og det er en blanding af angora og merinould.
    Opskriften er fra Bente Rønberg fra hendes bog Vævestrik. Jeg syntes bare, at den var så grim, fordi var for asymetrisk. Det ensfarvede forstykke er kortere end det mønstrede. Det er ok syntes jeg, men den korte længde fortsatte om på ryggen. Det så fuldstændigt fjollet ud. Opskriften var så kompliceret, at jeg ikke ud fra teksten kunne danne mig et billede af den, så det var først til sidst, at jeg opdagede, at den også var kort i den ene side bagpå. Min søde mand, som ikke har forstand på håndarbejde, foreslog, at jeg hæklede "noget med huller i" på det bare stykke. Det var genialt, jeg har hæklet gitterhækling i hele den tomme firkant (både for og bag). Det mønsterstrikkede er jo også et gitter, så det blev perfekt. Det er nok svært at se på billedet, så skal man forstørre det. Jeg er begyndt at kalde min mand for designeren.
    Det var smart fundet på og den ser noget så lækker ud
    og Julemor

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er grydelapperne dit eget design ?? De ville være en rigtig god og sjov ting at give udlands dansker.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Er grydelapperne dit eget design ?? De ville være en rigtig god og sjov ting at give udlands dansker.
    Jeg fandt grydelapperne på Pinterest hvor der blev linket til Familie Journalen: https://www.familiejournal.dk/haanda...gs-grydelapper

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •