Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Julehygge den 16-12-17 Blomster i december

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Julehygge den 16-12-17 Blomster i december

    Friske blomster til jul det var der ikke meget af i almindelig hjem i 1950

    Hyacinter var der rigtig mange der havde, det var jo genbrugs blomster ved man gemte løgene , de blev sat i flotte glas med papir hætter på og de pyntede gevaldig op og vi unger skulle jo lige hen og løfte hætterne for at se om der snart kom blomster, der blev godt nok råbt efter os, at vi skulle passe på ikke at skubbe blomster knopperne af.



    Papirs hætter til hyacint glas man kan jo lave dem af altmulig papir - aviser blandt andet, pigerne i Røghat familien have en bunke Hyacinter under Papir de klippede flotte mønster i avis papir som de snoede rundt omkring løgene i oktober måned efter kartoffel ferien, så var hyacinterne sprunget ud til december.

    En anden plante der i mit barmdoms hjem næsten altid blev til jul , den enkle jule tulipan, det var et løg i en urtepotte der havde den der enkle blomst, der stod 1 i hvert vindue i stuerne

    maxresdefault.jpg hos os blev de taget ud i bryggers om natten for så holdte de lige til efter nytår. nu bruger man dem til at sætte i kurve med mere.

    Vil folde en papirs tulipan er der en vejledning her tulipanparablog.jpg

    En anden ting der blev lavet var jule dekorationer , ikke så iderig som man ser i dag, men med det vi kunne gå ud og finde og det var lidt gran( vi er på Fanø) grankogler DSC012162.jpg og så var der hos os en rød sløjfe og et almindelig lys som vi udskiftede ved at sætte et nyt lys i det bløde stearin fra der forrige lys.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Skønne billeder - og den papirs tulipan vejledning er jeg super glad for - den skal afprøves her i juledagene sammen med børnene
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sørma om man ikke kan få de der små tulipaner, se her tulipaner.jpg de er fra Gartnergaarden Odsherred
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •