Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Julehygge den 10-12- 2017 Fodtøj

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Julehygge den 10-12- 2017 Fodtøj

    Vi skriver 1950 til 1960 her i dette indlæg

    Vinteren kommer jo hvert år og sundheds sandalerne kom i brænde ovnen for de var slidt helt op; san.jpg de var ikke så fint designet mine havde ikke bagrem som dem her på billedet, kunne ikke finde et billed der var ældre )men det sidste af sandalerne var jo god brænde i komfuret som var et central brænde komfur der opvarmede hele huset også oven på , der var desuden komfur ringe på, så det meste af maden blev lavet på det komfur om vinteren om sommeren blev det almindelig gas komfur brugt.

    Men vi skulle jo have noget på fødderne det var jo blevet koldt i oktober måned, så kom gummistøvlerne frem, der var ikke penge til sko til os alle til hverdag, det var kun når man skulle i byen og se pæn ud, kom skoene frem, de blev aldrig slidt op, næ de gik videre til fætter - kusiner, sammen skete med den fine tøj. Først gik der nogen tid med træsko træ.jpg siden da det blev koldere kom Gummi støvlerne frem med tiden blev de for kolde selv om der var kommet strømper på fødderne hvad jeg hade, så mor gik i gang med at strikke disse her 1445695-domestic-knitted-slippers-isolated-on-white.jpg inde sko vil vi jo nok sige i dag, for os var det meget praktisk for vi måtte ikke have træsko eller støvler på når vi gik ind i skole klassen, så have vi jo mors støvle sko som vi kaldte dem uden på de hjemmestrikket strømper, jeg husker ikke vi nogen sinde frøs om fødderne og gummistøvlerne var mægtig gode til at binde skøjterne på 208472_730_483_0_0_0_0_2.jpg som i kan se her børnene på stenen har på.

    Et lille minde fra vinter tiden i 1950 erne
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Det må jeg nok sige - der kan man bare se...
    Spændende viden om din barndomstid -
    Det får mig til at tænke på hvor heldige/privilligerede mange af os er den dag i dag -
    og at det nok er pga. din mors omsorg for jer at du også har lært at vise omsorg for andre så de ikke skal gå igennem den kolde tid og fryse om fødderne
    Dejligt du vil dele med os andre
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •