Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 70 af 71

Emner: Julehygge med drillenissen 2016

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Varmestuestrik.dk.docKære Varmestuestrik


    Endnu engang tak fordi I tænker på Randers Krisecenter. Se vedhæftede brev.


    Vi vil gerne have en tilkendegivelse af, at jeg gerne må offentliggøre jeres navn på vores hjemmeside under donationer.


    Med ønske om en rigtig glædelig jul og godt nytår


    Venlig hilsen

    Sinne Schou-Andersen
    Adm.medarbejder
    Sidst redigeret af hundeuld : 21-12-2016 kl. 09:54
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075


    Jul i Artillerilejren.

    Gunner Kragh Hasselbalch (født 11. maj 1932 i Brunsvang, Klejs Skov - død 2. november 2016) skriver i sine erindringer om Esbjerg og Artillerilejren i Esbjerg:

    ”Det værste i Esbjerg var lugten af varm fiskeolie. Der var en fabrik lige uden for lejren, som lå helt ud til havneområdet – og for at gøre det endnu værre, havde man fået et stort norsk kogeri sat i gang ude til havs ved indsejlingen til havnen, det hed Clupea. På samme tid blev Engparken, et boligområde, bygget dernede i nærheden, og da lugten var slem, kaldte man det for Clupeas Minde.

    Vinteren 1953 fik man også en ny biograf i Esbjerg, den hed Esa Bio. Det var en meget flot udstyret biograf med 700 pladser og 26 sofapladser, billetterne kostede 1,25 - 3,00 kr. Den første film, jeg så der, var Rampelys, og jeg tror, at det var H. C. Andersen-filmen, der havde premiere 2. juledag. Der blev ingen juleorlov for halvdelen af folkene fra vores batteri, og dem var jeg imellem. Vi skulle så i stedet have orlov til nytår, da vi havde vagten i julen. Der var sørget godt for os både med julemiddag i spisesalen, og senere var der også julefest på soldaterhjemmet. Officerer og befalingsmænd var med til spisningen og det efterfølgende arrangement. Kaptajnen havde fået stillet en pæn julefest på benene, det var meget hyggeligt”.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg tror vi har en KÆMPE DRILLENISSE her i huset - for vore børnebørn ville gerne lege med lego, så det blev hentet frem fra gemmerne, og lige pludselig - pist væk - var de - og der sad deres mor og jeg så midt i alle legoklodserne - og hvor var børnebørnene så henne? Jo, de sad og spillede spil på deres ipads IMG_5683.jpg

  4. #64
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den er bare god... hygge på højre plan ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #65
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Julen i Danmarksgade 48.

    Käthe Faurskov Bødker fra Esbjerg fortæller om barndommens jul i slutningen af 1940’erne:

    ”Jeg boede sammen med min mor og min storesøster i Mødrehjælpens ejendom, Danmarksgade 48. Vi boede i lejligheden under taget fra ca. 1947 til ca. 1949. Jeg var omkring fem år gammel, da vi flyttede ind. I lejligheden under os boede Vedel Pedersen alene med sine døtre. Hun havde et juletræ i stuen, der var det største, jeg nogensinde havde set – det gik helt op til loftet. I julegave fik min storesøster, som er to år ældre end jeg, altid det samme i julegave som mig – som regel en trøje, dog altid i en anden farve. Det må egentlig have været kedeligt for hende at få det samme som lillesøster”.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #66
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Lidt jule musik fra morgenstund fra Kim Larsen

    Bente Kristine har sørma haft tid til at sælge opskrifter og karklude med mere i denne måned også , vi har fået overført 1935.- Tak for dit store arbejde Bente

    Her kan i læse om en mand der kun strikker nisser.
    Sidst redigeret af hundeuld : 23-12-2016 kl. 06:45
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #67
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Det er jo fantastisk hvad Bente Kristine får solgt

    Her har vi haft børnebørn på besøg de sidste par dage, og de har lavet lyskugler i stor stil. Opskriften er følgende: Pust en ballon op til en passende str., pensl den med en blanding af ½ trælim og ½ vand, kom bomuldsgarn omkring, sørg for at der er så store "huller", at en lille lyskæde kan komme ned i. Vi har brugt dem med batteri, så kan de ligge alle steder. Når man synes der er nok garn på, pensles den igen med limblandingen, og sættes til tørre et lunt/varmt sted på et glas, da der kan dryppe noget limblanding af. Vend den jævnligt. Når den er helt tør, og jeg mener HELT tør, så springer du ballonen og fisker den ud med en hæklenål. Kom lyskæden i, vupti, den flotteste lyskugle. Hvis du alligevel får sprunget ballonen før den er helt tør, så vil den trække siderne indad, men fortvivl ikke, så putter du en ballon ned i, pust op, og lad den tørre færdig. Vi har brugt rød lyskæde til rødt garn, helt fantastisk flot, men en klar er også pæn. En forskellig farvet lyskæde til hvid kugle, også fantastisk, kun fantasien sætter grænser

    IMG_5628.jpg

    IMG_5638.jpg

    IMG_8010.jpg

    231220164235.jpg

  8. #68
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor hyggeligt med sådan lys.

    Jul og nytår på Fanø

    Jens Sonnichsen Thomsen fortæller: ”Hele julen gik med julegilder (julegast) hos familie og venner. Det var også snart den eneste tid om året, hvor familien kom sammen. Til julegilderne blev der gerne spist godt, dog sjældent varm aftensmad, mest pålagt smørrebrød”. Bagefter var der leg med pebernødder, siden vin med småkager og allersidst kaffe, før vi gik hjem.

    ”Pålagt smørrebrød« læs videre her

    Og må i så alle have en god jul med jeres familie.

    En lille sang imens i læser.
    Sidst redigeret af hundeuld : 24-12-2016 kl. 06:30
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #69
    Tilmeldingsdato
    08 Jan 2009
    Geografisk sted
    Langå 5874 Hesselager
    Indlæg
    443
    tak for hyggelig morgen læsning.God jul til alle.

  10. #70
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Se nu her hvad drillenissen er kommet med fra Fyn 20161224_084312.jpg Hvor er de søde Jens og jeg siger så mange gange TAK
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •