Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: 3 advent 2015

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    3 advent 2015

    Det er advents tid - forberedelsestid - og det går stærkt nu - 3. søndag i advent og hvad er det vi forbereder. Ja det er jo julen, Jesu fødsel, lysets gennembrud, solhverv, Messias, Kristus, Hærskares Herre kommer til verden. Verden frelser og dommer. Guds salvede, udvalgte.l Amen!


    Advent og jul kan forberedes og holdes på mange måde og bliver det!

    Vi har alle noget vi skal. Vi skal være klar. Kager bages, pålæg og mad laves, frokost spises og øl og snaps drikkes, gaver købes, laves, jule kort skrives. Lys tændes, i stage og adventskrans.

    Hygge, travlhed, stress, tomhed, glæde, forventning og bekymring spidser til. Nisser og julemænd trænges voldsomt og med alarm!

    Adventstiden er en sammensat, forventningsfuld tid på flere planer. Man skal finde sin ro, adventsglæde, julens glæde.

    Inge K skriver:

    Som pileavler og –fletter bliver jeg inspireret af de materialer jeg har til rådighed. Efter at have passet pilen sommeren igennem, høstet den om vinteren og sorteret den i lige lange og lige tykke bundter, tænker jeg over at bruge de forskellige sorter og sorteringer så godt som muligt. Det betyder at jeg forsøger at bruge rester fra større opgaver til mindre fletterier og at planlægge mængden af pil, som bliver blødt op til en bestemt ting, så der går mindst muligt til spilde.

    Jeg finder også inspiration i andre ting, jeg ser. Jeg pynter en kurv med en hulsten, bruger afklippede troldhasselgrene som håndtag og sætter ‘perler’ af hyldebærgrene på stagerne på en kurv som mønster. Man kan også flette f.eks. gummistrimler med. Der er utallige muligheder for at bruge naturmaterialer og genbruge ting, der skulle kasseres. Kun fantasien sætter grænsen.


    DSC02034.jpg Adventsgaven til én, der mangler lidt pynt på trappen.

    DSC02035.jpg ....til èn, der mangler en strikkekurv med troldetræ hank.

    DSC02036.jpg .....til én, der snart bliver forælder eller bedsteforælder. Ranglen er lavet af syv pil med syv sten indeni. Skulle ifølge den gamle historie beskytte den lille mod de syv dødssynder.

    DSC02038.jpg ..........til en fugleven

    En lille advents konkurrence om 2 af vores karklude løbende fra 00 til kl 24 søndag den 13-12-15

    Vinderen trækkes imellem dem der har besvaret dette indlæg
    Sidst redigeret af hundeuld : 12-12-2015 kl. 22:58
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Som tiden den løber nu har jeg fået pudset kobber og sølvtøjet, så kan vi fejre 3 advent.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Feb 2010
    Geografisk sted
    3550 Slangerup
    Indlæg
    1.475
    Det ser spændende ud med pileflet, og Hundeuld med nissehue.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Fantastiske ideer, især den med den lille rangle

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Tak Hundeuld!
    Jeg kom også lige i tanke om min nisse avatar. Så nu har jeg også skiftet.

    Ja, jeg kan også godt lide flettede kurve. Men sådan nogle har jeg ikke forstand på at lave. Jeg holder mig til garnet. Måske vil jeg prøve at flette en af noget garn (nogle strikkede snore) engang. Men lige nu har jeg ikke tid.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    08 Aug 2013
    Geografisk sted
    7790 Thyholm
    Indlæg
    611
    Fnis, sådan et kræmmerhus har vi også haft.
    Ikke en eneste fugl ville spise af det
    men flot var det - til stormen tog det...
    God sol Adventssøndag til jer - alle!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    I skal lige have den her med på vejen i dag da det er Lucia dag https://www.youtube.com/watch?v=lBJK...&feature=share
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    Knebel
    Indlæg
    1.379
    I dag har to af mine børnebørn hjulpet med julebagningen. Jonathan bliver fem år på lørdag, så han kunne godt stikke kagefigurer ud. Lillesøster på knap to år var bedst til at prøvesmage...
    Glædelig 3. Advent...

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Årh, nogle fine fletting. Gad godt lære det...

    Jeg har brugt 3.advent på at blive rask, så jeg kan komme på arbejde i morgen.
    Har været snottet og haft feber i 3 dage, så nu må det være slut!!

    image.jpg

    Glædelig 3. Advent..215
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Rigtig god bedring Minda.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •