Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Restaurering af dukkehus

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Restaurering af dukkehus

    ja - jeg har jo haft gang i en del dukkehuse, men lige pt. ligger de alle stille, fordi jeg er på barsel. Jeg har dog fundet et nyt projekt. Min svigermor har længe gerne ville have et dukkehus, som hun kunne have i legerummet til børnebørnene. Jeg så dette i vinduet i en genbrugsbutik og tænkte - ja det kan jeg da godt gå og hygge mig med at få sat i stand.

    Her er billederne fra da jeg tog det hjem. Jeg er snart færdig med at male det og så kommer der en ny serie. Men jeg kan allerede nu røde, at der er noget lyserødt i vente ;-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Feb 2010
    Geografisk sted
    3550 Slangerup
    Indlæg
    1.475
    Et spændende projekt du der er gået i gang med.
    Jeg har et stående fra mine børn var små, det trænger efterhånden også til en kærlig hånd.

    Sådan kan et dukkehus også bruges.

    Dukkehus med kat.jpg

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dejligt du vi lade os følge dig i dit arbejde.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Så er malerarbejdet næsten overstået :-D

    tak for jeres svar og sikke en dejlig kat ;-)

    Jeg er nu næsten fået has på malerarbejdet, for er der noget, jeg er dårlig til, så er det at male. det hjalp dog, da jeg fik købt en meget lille malerrulle i bauhaus, den er virkelig lille og let at få ind i alle hjørner. når jeg maler med pensel, får jeg altid striber og jeg har ikke rigtigt tålmodigheden til det.

    men nu er det næsten overstået.

    jeg har også fået lavet vinduskamme. det er de brede ispinde, som jeg har klippet til med en rosensaks og slibet med lidt sandpapir. de mangler nu at blive lakeret og lige efterlimet. synes de bryder alt det hvide. jeg skal også have fundet på en dekoration til de ydre vægge.

    og så er der jo den lyserøde overrskelse. et af de børneværelser, jeg husker bedst, er da jeg er en hesteglad lille pige på omkring 12 år. jeg får et af mine ynglingsværelser; hestetapet og lyserødt loft! jo det var tider, og dukkerhuset er jo til to piger + deres farmor, så der skulle selvfølgelig være et lyserødt loft ;-) satte lidt malertape op og malede med rullen, det var ganske let.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    badeværelsesgulvet er lagt

    Så er der lagt fliser i badeværelset. jeg har ellers været meget tøvende med at lægge dem, da jeg ikke vidste hvordan man kunne sætte dem fast, så det ville holde. da vi så var ude og se på fliser til vores eget hus, så fortalte en medarbejder mig, at de lavede deres udstillinger med lim. så jeg har limet dem fast med den tube lim, I kan se på billedet og de sidder bare godt fast. svigerfar og min mand har tjekket, at de ikke kan rykkes løs. jeg lavede en prøve først for at tjekke om det kunne holde.

    så har jeg sat postkasse op, sat spejlet fast og lavet en håndklæde holder af en smykkedims til en ørering, der lige er sat fast med et søm.

    Har også lavet skillerum til værelserne af små ispinde, vil bruge større pinde til gulvbrædder, men da der ikke er døre i rummene, så vil jeg markere værelset fra gangen på denne måde.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er en ren fornøjelse at følge dine dukke huse TAK
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Færdig :-D

    så gav jeg den et godt nap i dag og blev endelig færdig. Der er malet og syet til den store guldmedalje :-)

    I morgen henter min svigermor dukkehuset. det er til hende, jeg har lavet det. hun har nemlig også børnebørn, som er piger og ville meget gerne have et dukkehus til legeværelset. nu håber jeg, at det vil gøre lykke. det har været sjovt at lave. det meste af tilbehøret, har jeg malet, syet eller hæklet selv :-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    et nærbillede af babydrengen

    med body, som var virkelig svær og sy. den er vist ikke så pæn, men han har da tøj på ;-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •