Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: At strikke en hæl ind

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    31 Dec 2009
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    66

    Arrig At strikke en hæl ind

    Jeg har lavet flere prøver af timeglashæle og tænkte så, at de burde kunne strikkes ind i strømperne - man udskiftede jo også før i tiden en hæl. Men når jeg prøver, får jeg hælen lukket af, så jeg ikke kan strikke videre hen ad foden op til tåen. Hu hej. hvor det går !

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    31 Dec 2009
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    66
    Jeg ville sådan ønske, at nogen ville svare mig.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg kan ikke svare ville ellers gerne, men jeg har ikke lavet timeglas hæl nogen side, jeg holder mig til den her
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    31 Dec 2009
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    66
    Tak for dit svar. Det er fine sokker, du har strikket. Er det båndhæl ?

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ved du hvad det er den hæl min mor lærte mig at strikke for 63 år siden, så hvad den så hedder ja tja har du været herinde for at kigge http://rokken3.dk/forum/showthread.p...=str%C3%B8mper

    og her

    og her

    og her
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    31 Dec 2009
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    66
    Jeg har set dine links. Tak for dem. Jeg håber stadig på et svar vedr. om det ikke skulle være muligt at strikke en allerede fabrikeret hæl ind i et par strømper, man er i gang med. Jeg var jo så "dygtig", at jeg i forsøget fik lukket hælen, så jeg ikke kunne strikke videre ned ad foden hen mod tåen ! Er det da ikke utroligt, hvad man kan præstere - ha ha !.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Man kan strikke en løs tråd ind i strømpen, der hvor hælen skal være, hen over halvdelen maskerne. Når strømpen er færdig (en flad sag uden hæl) pilles hjælpetråden forsigtigt ud, maskerne samles op hele vejen rundt om hullet, det giver ca lige så mange masker som der var i strømpen. Hælen strikkes med aflukning som en alm strømpetå.
    Her er ern video:
    https://www.youtube.com/watch?v=7Wvvc1AfgpU
    Der er mange forskellige på youtube - nogle er ret langsommelige - de dukker op, når man søger på: Afterthought Heel

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Avs, nu kan jeg se at jeg har misforstået dit spørgsmål.
    Hvis du allerede har strikket en hæl og noget af en sok, kan du sy dem sammen med maskesting - halvdelen af maskerne fra hælen syes sammen med halvdelen af maskerne fra sokkedelen.
    Her ser instruktion i usynlig sammensyning af aktive masker:
    http://www.paapinden.dk/strik/maskes...jdet-paa-pinde
    Derefter strikker man videre med de to andre halve sider - som altså samles til rundstrikning.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg tror, der findes mindst 10 forskellige slags hæle (måder at strikke hæl på).

    Den hæl, jeg lærte i skolen, var en dum en. Det er den, hvor man strikker et stykke frem og tilbage på hælmaskerne og så strikker vendemasker, så den bliver trekantet. Så er det, at man skal samle masker op i siderne. Det bliver adrig pænt, når jeg har prøvet den.

    Men min mor brugte den.

    I min engelske strømpebog er der 6 forskellige hæle. Jeg har indtil nu kun prøvet 2af dem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    31 Dec 2009
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    66
    Mange tak for jeres indlæg. Jeg fandt ud af at sy hælen ind, og nu er dét par sokker færdige :-) Jeg har endvidere fundet en opskrift på en hæl, jeg kan finde ud af at strikke, så fremover vil jeg bruge den. Det er så dejligt, når man har opskriften i hovedet, så man ikke skal sidde med en masse instruktionssider foran sig. Hvis nogen er interesseret, er opskriften her:
    https://www.youtube.com/watch?v=IxVxsmP58_o

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •