Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 17

Emner: At strikke strømper

  1. #1
    Fedania Gæst

    At strikke strømper

    Jeg sidder lige og laver lidt søndagstankespind i mit hovede, og i den forbindelse kom jeg til at tænke på, hvor lang tid det egentligt tager for jer garvede strikkere at strikke 1 par strømper? Her tænker jeg på effektiv strikketid, inkl. hæftning osv. Altså den arbejdstid der bliver lagt i ét par strømper fra garnet findes frem første gang, til sokkerne er klar til brug.

    Ja, der er naturligvis en mening med galskaben, men det skal I nok høre om senere, når I har svaret ;)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det vil tage flere dage for mig, fordi jeg er ikke nogen hurtigstrikker. Nogle af de andre herinde kan nok strikke et par sokker på 1 eller 2 dage.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144

    Strømper

    Jeg har lige strikket et par strømper på 2 dage, og jeg var også på arbejde begge dage.
    Startede søndag aften efter kl 23, og sluttede tirsdag ca kl 24.
    Jeg arbejder fra 15.30 til 23.00. Jeg lavede heller ikke så meget andet de 2 dage.

    Skulle være færdige til en konfirmationsgave til torsdag.
    Kh bstorm.

  4. #4
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Fedania Se meddelelser
    Jeg sidder lige og laver lidt søndagstankespind i mit hovede, og i den forbindelse kom jeg til at tænke på, hvor lang tid det egentligt tager for jer garvede strikkere at strikke 1 par strømper? Her tænker jeg på effektiv strikketid, inkl. hæftning osv. Altså den arbejdstid der bliver lagt i ét par strømper fra garnet findes frem første gang, til sokkerne er klar til brug.

    Ja, der er naturligvis en mening med galskaben, men det skal I nok høre om senere, når I har svaret ;)

    http://rokken3.dk/forum/attachment.p...1319623196</a>
    http://rokken3.dk/forum/showthread.p...ik+2011&page=2 indslag nr.18, jeg har aldrig taget tid på det,
    Det er svært at svare på, for størrelse og mønster, pind nr. m.m har jo også noget at sige, hvis du tænker på hvor langtid i timer og minutter, så prøv ved næste par du strikker at bruge stop ur, hvis du ikke har et.er der et her, http://www.tagtid.dk/
    god hastigheds fornøjelse

    glæder mig til at læse hvad du skal bruge det til.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198
    Jeg kan også strikke et par almndelige sokker på 2 dage hvis jeg også skal på arbejde, men jeg kan også være laaaang tid om et par - især hvis jeg er blevet træt af farverne
    Knus M
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg vil helst være 24 timer om et par sokker, men jeg kan gøre det på ca 7 til 8 timer på pind nr 2½ str 42
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Fedania Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Det er svært at svare på, for størrelse og mønster, pind nr. m.m har jo også noget at sige, hvis du tænker på hvor langtid i timer og minutter, så prøv ved næste par du strikker at bruge stop ur, hvis du ikke har et.er der et her, http://www.tagtid.dk/
    god hastigheds fornøjelse
    Pfft! Som om jeg kan finde ud af at strikke strømper
    Det var jo derfor jeg spurgte jer andre

  8. #8
    Fedania Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Jeg vil helst være 24 timer om et par sokker, men jeg kan gøre det på ca 7 til 8 timer på pind nr 2½ str 42
    De 24 timer - er det arbejdstimer, eller nærmere at du gerne vil dele de 7-8 timers arbejde ud over et døgn hvor du strikker lidt, holder en pause, kommer tilbage osv.?


    PS: Til de nysgerrige, så er det fordi jeg varmer op til nogle fondsansøgninger på rokkens vegne. I den forbindelse har jeg opdaget, at "doneret arbejdskraft fra frivillige" faktisk kan (og bør) regnes ind som egenfinansiering.
    For dem som ikke helt kan gennemskue hvad det betyder, så er her et eksempel med tænkte tal:

    Hvis vi tjener 10.000 på banner reklame, som vores eneste faste indtægt, så har vi en egenfinansiering på 10.000 kr.
    Hvis vi i gennemsnit er 10 timer om at strikke ét par sokker (i effektiv arbejdstid) så betyder det, at vi samlet set som frivillige "donerer" 21.000 arbejdstimer (á en sats på 116 kr. pr time så vidt jeg husker), hvilket giver os en samlet egenfinansiering på 2.446.000 (og her har jeg KUN regnet på den tid vi bruger på at strikke sokker!) - noget af en forskel, synes I ikke?
    Så klap lige jer selv på skulderen for de millioner af kroner I faktisk donerer til varmestuestrik, når I strikker for os
    Det skal naturligvis ikke tages helt så bogstaveligt, men at give modtageren af ansøgningen et indblik i hvor mange timer de frivillige egentligt arbejder (gratis), er en stor del af at "legitimere" at vi skal ha' penge. Og derfor ledte jeg efter lidt erfaringer med "effektiv strikketid" så jeg kan smide det ind i nogle af de "store" ansøgninger som gerne må fylde mere end ét A4 ark

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    24 timer er et døgn hvor jeg hakker det op jeg er de 7 til 8 timer om det.
    MEN jeg må lige rette til jeg sidder nemlig og vinder et bundt strømpegarn op, så tager det længere tid ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tina Gæst
    Ha ha - jeg 'arbejder' for Rokken om natten, og det vil jeg ikke gøre for 116 kr. i timen !!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •