Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 14 FørsteFørste 123456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 133

Emner: Genoptræning skal bare lykkes

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    2 timer er sgisme da også lang tid i en uvant stilling fru hundeuld
    og Julemor

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    God bedring med halebenet og din nakke.

    Jeg kender godt det, at have ondt i halebenet. Det kan jeg også sommetider have. Jeg har slået det mindst 3 gange.

    Den værste var engang, jeg faldt ned ad trappen op til vores hoveddør i Sorø. Nedenfor trappen havde min far lagt en træplade over et hul. Det havde regner, pladen var våd og glat og jeg var på vej ned ad trappen med vores hund, som jeg skulle lufte. Den luftetur blev ikke til noget. Jeg kravlede op ad trappen igen og ind på min fars kontor, hvor jeg sad og sundede mig til jeg ikke længere så sol, måne og stjerner. Øv, det gjorde så ondt, at jeg måtte sætte mig på et sofabord, jeg havde på mit værelse og derfra bugsere mig ned i sengen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja Zep det var det , derfor har jeg simpelthen lavet mig et skema for dagen, særlig da vi har håndværker i huset de næste par dage - i dag tømmeren for at renover køkkenet med nye bordplader pga. vi ikke kunne finde et bordkomfur der passede ned i det gamle hul - i morgen elektrikeren for at få det sat til og fredag kommer der en med gulvspand og kno fedt, så skulle vi gerne være på plads lørdag.

    Derfor max 1 time med hver del jeg træner - rollator turen går hen til nr 23 hvor de er ved at rive hele huset ned, for at komme i gang med at bygge et nyt, arbejdes folkene kommer med kommentar hver gang jeg når der hen , så som med sneglefart kommer man også frem, og tag nu 1 skridt mere for hver gang du runder os osv. meget venlig ment. Så hjem og løft armene . lige nu kan de kun komme ca 5 cm fra bordpladen, derfor har Jens fået mere arbejde, jeg kan ikke friser mig selv og så max 1 times håndarbejde 1 gang om formiddagen og 1 gang om efter middagen.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    08 Jan 2009
    Geografisk sted
    Langå 5874 Hesselager
    Indlæg
    443
    Måske en ide at få en "aflastnings pude" at sidde på ?

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ambitiøs, det er du altså Og nu kom jeg så i tanke om genoptræningsøvelserne dengang... Imponerende, hvad man kan (igen) ved at blive ved og ved og ved (med noget nær blod, sved og tårer). Det lønner sig, så længe man lytter til, hvad kroppen siger. Og der er jo temmelig forskel på ømhed og overanstregelse. Hils fra Bornholm i nr. 23 næste gang (så kan de jo tænke over, hvor langt du har været omkring )
    og Julemor

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så har du da lært noget igen - hvor meget kroppen kan klare - må sige du laver dig nogle erfaringer - men det er jo også kun fordi du prøver - du skal nok nå dit mål.

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det håber jeg Missemor. Nu har jeg 1 karklud færdig mangler at hæfte ender, slog op på den næste og fik strikket 3/4 fik så kigget nærmere på hvad jeg havde lavet............ 8 fejl var der hvor jeg ikke havde fået ordentlig fat i garnet, så den er hylet op igen, der kan man så se at man åbenbart bruger øjnene mere end man regner. nå så lærte man det.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    Regstrup, 4420
    Indlæg
    185
    min gemal har været alvorlig syg, men lungebetændelse, har ligget på flere sygehuse ca 80 dage, så det har været et langt forløb denne gang, er hjemme nu. MEN bl.a. er ben og arme svage kan ikke gå, så der er bare kommet hjælpemidler i huset, har genoptræning hver dag i vores bolig. Huskeren og talen er heldigvis kommet igen, der var 40 dage hvor dette var meget trist man troede ikke på han ville sig.
    Min gemal har været / er musiker, han spillede med bandet i søndags, men fignerne ville ikke helt rigtigt, så der kom en voldsom hævelse.
    o")
    Jeg føler med dig ,trist at høre om det forløb, Nej vil sige dejligt at høre du bare VIL komme videre med bl.a strikkepindene Bente hundeuld du er bare en sej dame der siger jeg vil
    pas godt på dig selv ikke overanstrenge dig hils din mand Jens haven
    Kærlig hilsen annibente

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tak skal du have Annibente

    Jeg er ved at gå sur i at tælle skridt når jeg går, findes der en nem ikke for teknisk mekanik der kan tælle ens skridt.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4760 Kastrup Vordingborg
    Indlæg
    150
    Jeg ved ikke om du har smartphone eller ? der findes mange forskellige apps til dette formål. eller du kan være lidt mere old school og købe en skrittæller( pedometer) hos matas eller på apoteket.
    Hilsen Kvikkevik
    Alt det vi ikke kan,kan vi lære.

Side 5 af 14 FørsteFørste 123456789 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •