Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 10 af 14 FørsteFørste ... 67891011121314 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 100 af 133

Emner: Genoptræning skal bare lykkes

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Hvad er det for en sygdom? Jeg har aldrig hørt om MG.

    Nu har jeg fundet ud af det. Undskyld, jeg spurgte.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er også meget få der har den i Danmark ; men lad det ligge , nu drejer det sig om at komme i gang igen efter opr.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #93
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Håber du har haft en god dag
    og Julemor

  4. #94
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Genoptræning skal bare lykkes

    Så leger vi lidt med en opskrift der ligger her http://varmestuestrik-vest.dk/varmes...202/index.html den hedder Zig zag halstørklæde

    Jeg er jo ved at genoptræne mine arme efter en opr så her er vi på pind 3 og det er varmestuestrikker Lish der står model, hvad skal man dog finde sig i

    Vedhæftet fil 89250 sættet består af et dejligt langt halstørklæde Vedhæftet fil 89251 håndleds varmer strikket ud af hoved model Vedhæftet fil 89252 og en hue, opskriften leger man med som man har lyst, det hele går ud på at slå masker op i begyndelsen af pinden og luk dem på næste pind og gør det med jævne mellemrum.
    Huen er også strikket som halstørklædet og så syet sammen i bølgerne ja og det sidste garn skulle også bruges sammen med rest hvid, det blev så til håndledsvarmerne der også er strikket efter zig zag princippet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #95
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det er du ski' sluppet godt fra
    og Julemor

  6. #96
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Takker

    Lige en ting mere som jeg ikke har fået skrevet om.

    Da jeg kom hjem fra hospitalet kunne jeg slet ikke få mine arme op til hylderne i skabe i køkkenet og badeværelset. straks fik jeg Jens til at hjælpe med at hive det ned jeg skulle kunne få fat i på de hylder jeg kunne nå men efter et par dage slog det mig, ja det var meget godt; men jeg fik så ikke gang i de arme og skulder muskler, så alt blev sat tilbage hvor det stod. så er det foregået på den måde at jeg løftede min arm så langt op som jeg kunne , derefter "kravlede" mine hænder op langs skabet til jeg kunne få fat i det jeg skulle og så lige så stille ned igen, så det at hente saltbøssen tog vel omkring 4 min og ja godt vi ikke skal tage hensyn til der bor andre her i huset, der er blevet bandet godt og grundig temmelig meget.... men kære venner hvem hiver saltbøssen ned vupti nu, så det kan altså godt betale sig at klø på.

    En anden ting, vi er så gammeldags her i huset at vi ikke har tørre tromler men tørresnor, Jens bære vasketøjs kurven ud på bordet og så plejer jeg art hænge op; men igen her kunne jeg ikke få vasketøjet hevet op til snoren , så Jens trådte til men det blev så gu sur over, så jeg tænkte fandeme nej, så imens han hængte alt andet op end det viskestøkke jeg stod med fik jeg den sidste klemme i efter 5 min, jeg gjorde det jeg igen løftede med den ene arm den anden op så den fik fat i snoren, så ned igen efter viskestykket og krable op af den anden arm og gribe fat i snoren og med møje og besvær få klemmerne i. Jeg er nu nået til 5 stk jeg kan hænge op på den samme tid som Jens hænger det andet op, glæder mig til den dag det vil lykkes jeg selv kan det hele igen :) Og til jer der nu sidder og tænker hvorfor pokker hænger hun det ikke bare op på et tørrestiv på jorden, jeg har et stativ men min krop har brug for jeg bruger den så meget som jeg overhoved kan
    Sidst redigeret af hundeuld : 08-02-2018 kl. 20:33
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #97
    Tilmeldingsdato
    08 Aug 2013
    Geografisk sted
    7790 Thyholm
    Indlæg
    611
    Dejligt du deler din "trænings lejr" med os.
    Meget imponerende - og rørende.
    ALT GODT til jer 2

  8. #98
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det er flot klaret, Hundeuld! Du er sej!

    Jeg kan godt huske alt det, jeg ikke kunne sidste år, da jeg faldt og kom til skade med min højre albue. Jeg kunne jo ikke løfte armen så højt eller strække den. Så alt skulle gøres med venstre hånd. Heldigvis var min søster så sød, at være hos mig og hjælpe mig med de ting, der skulle bruges 2 hænder til. Da jeg havde fået gips og skinne af armen og kom til genoptræning, sagde de, at jeg skulle bruge min arm alt det, jeg kunne. Så jeg har ikke skånet den. Og jeg kan mærke at den er næsten helt normal nu. Jeg mangler at kunne strække den en lille smule mere. Men det går fint.

    Så øvelse gør mester. Jo mere du forsøger at klare dig selv, des hurtigere går det med at bruge armene normalt igen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #99
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så er jeg vist ved snart at være der med strikke hastigheden på pind 3 20171031_190430.jpg2 døgn tog den str ½ år ; men så opdage jeg ved at skulle hækle rundt i kanterne og lave en krebse kant til sidst, at jeg ikke er gode venner med en hæklenål endnu, så det må på øve brættet.

    Nu er den vasket også skal der 3 små knapper i halsen på den klar til at komme af sted i stedet for det andet sæt jeg havde lavet som jeg ikke kan finde :) http://rokken3.dk/forum/showthread.p...uld-2017/page4 indlæg 33

    Her er der kommet knapper i 20171101_085809.jpg
    Sidst redigeret af hundeuld : 01-11-2017 kl. 22:53
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #100
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Du er altså bare så sej til det der genoptræning, og din kreative hjerne kan åbenbart finde ud af andet end at designe ting og sager - så godt gået, og en kjole på 2 dage, ja, det kunne selv jeg da ikke klare - respekt

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •