Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 14 1234511 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 133

Emner: Genoptræning skal bare lykkes

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Genoptræning skal bare lykkes

    Genoptræning skal bare lykkes

    Vil i være med og i må meget gerne komme med gode råd hen af vejen, så jeg kan få ideer til at forsætte.

    Som depotbestyr og tovholder indenfor varmestuestrik.dk ved, så har jeg været igennem en stor operation på Rigshospitalet 20170831_080824.jpg så jeg nu ikke går og kigger ned i jorden mere, ja faktisk er jeg blevet lidt storsnudet og kigger op i himlen min ryg og del af min nakke er blevet gjort stiv .

    Jeg fik en grim oplevelse efter opr. ved at finde ud af det var umuligt selv at kunne få tøj på – gå i bad – lave mad - komme ud af huset – skrive på tastaturet til computeren osv.

    Allerværst jeg kan ikke lave håndarbejde, slet ikke strikke det er umuligt for mig at holde på strikke pindene og den bevægelse der er når garnet skal rundt om masken vil de slatten muskler i armene og ryggen slet ikke være med til.

    Men jeg tog en beslutning det skulle være løgn.

    Forsættes
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    God bedring!

    Ja, det er klart, at du skal genoptræne - måske styrketræne på én eller anden måde.
    Hvad med noget massage, akupunktur/akupressur (en slags massage)?

    Jeg kan godt se, at der skal gøres noget.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Det må da være den allerværste bivirkning for dig - ikke at kunne lave håndarbejde - men jeg er sikker på at din stædighed nok skal hjælpe dig på vej. Kunne du måske træne musklerne ved at vinde garn op i nøgler

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Inden opr. havde jeg gjort alle mine UFO er færdig ufo og for at få de sidste par dage til at gå strikkede jeg nogle kroppe til lommevenner, dem kunne jeg jo montere når jeg kom hjem.

    Jeg får en del mail hver dag og i samarbejde med Bente Kristine Nørregaard og Inge K er der sat autosvar på min mail adresse, så mennesker der vil have fat i varmestuestrik.dk og rokken.dk altid havde et sted at henvende sig.vi skal jo nødig gå glip af garn med mere andre vil give os.

    Jeg kommer hjem og vil lige sidde og kigge min mail igennem da opdage jeg, at jeg max har kræfter til at skrive nogle få ord. Heldigvis kommer missemor og hendes mand Poul Erik forbi og han sætter sig ned og får ryddet godt og grundig op på min computer, så jeg kan nøjes med meget kort besvarelse eller ringe folk op hvis der skal ske handling.

    Jeg må ikke på begynde genoptræning før tidligst efter 3 mdr. hvis jeg selv syntes jeg er i stand til det ved genoptrænings centeret, så nu gør jeg det jeg kan for at få de hænder til at fungere igen.

    Tak for jeres kommentar
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Men håndarbejde i guder jeg bliver tosset, der skulle ske noget og de lommevenner kroppe ligger jo bare der og griner af mig, dem snupper jeg lige og lave færdig, nå det gjorde jeg så ikke.
    Der skal jo fyld i dem og det skulle jo have den rette mængde alle sammen, jamen den dumme saks vil ikke det jeg ville, fandt så ud af jeg hive det fra hinanden og det er jo heller ikke så nødvendig fyldet vejede det samme i dem alle.
    Så skulle syes sammen i bunden ØV og mere ØV synål en by i Rusland kan overhoved ikke holde på den, 20170907_161205.jpgledte igennem alle mine nåle fandt en go dyl stor stoppe nål og det tog så godt ½ time at få syet den første lommeven sammen i bunden, 20170907_092426.jpget stykke på 5 cm HURRA en flue i det lykkes: men jeg var træt som jeg havde været på arbejde i 8 timer og mine muskler syntes Nu havde jeg lavet nok for den dag……
    Jeg sad bare der og gloede på det, der lå 8 kroppe der skulle monteres med fingerflet sløjfe - sy øjne og mund + ørene, jeg skåner jer for de ord der kom fra min mund.
    Sidst redigeret af hundeuld : 11-09-2017 kl. 12:01
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    08 Aug 2013
    Geografisk sted
    7790 Thyholm
    Indlæg
    611
    Kære kære Bente
    hvis bare du vidste - hvor SEJ jeg synes du er.
    Virkelig et godt billede af dig.
    Knus og godt kæmpet
    Pia

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg synes også, det er flot, at du prøver. Lidt ad gangen og så kan du måske lidt mere dag for dag. Øvelser/træning må da kunne hjælpe på det. Kan du strække og bøje dine fingre?

    Kan du bruge en computermus? Du kunne måske lægge nogle kabaler eller spille nogle spil. Bare for at træne armen/skulderen på en stille og rolig måde.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    08 Jan 2009
    Geografisk sted
    Langå 5874 Hesselager
    Indlæg
    443
    kære Bente.
    Flot at du prøver. Det med at holde på små ting er det aller sværeste.
    Du skal nok komme efter det, du er en sej kvinde.
    Kan du måske træne fingrene ved at trykke/klemme på en bold?

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg sidder og arbejder med den her tingest 20170911_115114.jpg når der kigges TV
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hvor kunne jeg godt have tænkt mig at være en flue på væggen, for jeg tror slet ikke du, du kan sige alle de slemme ord - du er sgu en sej kvinde, og du skal nok vinde den kamp også

Side 1 af 14 1234511 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •