Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 9 af 14 FørsteFørste ... 5678910111213 ... SidsteSidste
Viser resultater 81 til 90 af 135

Emner: Rundt om huset i Sydthy

  1. #81
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Disse 2 fotos af Ørummøllerne har jeg lige taget, da jeg skulle i postkassen og hente brænde ind. Det er ikke til at se på billederne, men solen gjorde møllerne helt lyserøde og så den mørke himmel ind over det østlige Thy og Mors. Der kommer måske mere sne.

    SDC10970 (640x480).jpg SDC10971 (640x480).jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #82
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Det sner lidt nu. Men græsset er ikke helt dækket endnu. Måske skal jeg lidt ud med en skovl og min sneskraber senere, hvis der kommer snedriver på vejen. Jeg tager mig tid til det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #83
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg skal lige finde ud af, om det er min computer eller Face book, der driller i øjeblikket. Jeg kan ikke poste noget som helst derinde. Jeg kan godt skrive en masse, men det kan ikke blive udsendt.

    Lige nu går der 3 flotte traner lige nede på markerne ved mit hus. De er så flotte og spændende at se på.

    Det gik fint med at poste noget herinde. Så er det face book, der er dum.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #84
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ej det er sjovt Lene jeg sad den anden dag og tænkte på dig at nu var tranerne nok kommet over ved dig.

    Vi skal ud og kører en tur i dag og så skal der kigges efter traner der hvor vi plejer at se dem herover i Odsherred.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #85
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Ja, de holder jo til ved søerne her i Thy. Og når de så bliver sultne, så flyver de til markerne rundt omkring hvor de kan finde noget at spise.

    Jeg kan ikke få øje på nogen lige i øjeblikket. Det regner også lidt lige nu og det har det gjort i flere dage (med pauser ind imellem). Og det blæser også. Ikke så meget i dag, som i går.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #86
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Ca. ved 15:00 tiden så jeg en stor fugl, der fløj rundt lidt længere nede på marken. Jeg kunne ikke se, om det var en musvåge eller måske den ørn, som nogen siger, de har set her.
    Da jeg lidt efter gik en tur udenfor, da jeg skulle i postkassen, tog jeg mit kamera med. Men fuglen var ikke til at se nogen steder. Men jeg fik billeder af mine påskeliljer. Nogle af dem er sprunget ud. Og af mine anemoner, som nok også snart springer ud.

    SDC10975 (640x480).jpg SDC10977 (640x480).jpg SDC10978 (640x480).jpg SDC10979 (640x480).jpg SDC10980 (640x480).jpg

    Det gik også op for mig, at jeg vist har haft besøg. Der var lagt et "visitkort" ude i græsset. Jeg tror, det var et rådyr. SDC10976 (640x480).jpg

    Min enlige erantis fra sidste år kom ikke i år.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #87
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dejlig tur i din have Tak
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #88
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Selvtak, Hundeuld.
    Det var nærmest et tilfælde, at jeg lige stod og kiggede med min kikkert, da jeg så fuglen.
    Ja, min have er nem at overskue. Det er jo græs, det meste.
    Mine tulipaner (som min søster og jeg engang gav vores mor løg til) er også kommet godt op. Men det varer noget endnu inden de blomstrer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #89
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg skal love for, at min nabo, Ulrik, holder traktortræf nede på hans mark. Han har tiltrukket sig 3 andre traktorer. Så nu kører der 4 traktorer rundt dernede.

    Det kan være en maskinstation, er jeg kommet i tanke om. Han plejer at dyrke korn og af dyr har han kun hunde og katte.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #90
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Nu er anemonerne fra Sorø sprunget helt ud. Det er gule anemoner og det er nok ca. 30 år siden jeg gravede dem op i Sorø. Det var nogle år inden vi flyttede fra byen.

    SDC11000 (640x480).jpg

    Mustenene ligger der kun så længe de blomstrer. Så min gode ven, Herman, ved hvor de er. Så han ikke kører over dem med plæneklipperen.

    Jeg har også nogle et andet sted (hvor de ikke kan blive kørt over). Jeg ved ikke, hvor de kommer fra. Det er ikke mig, der har plantet dem. Det er hvide anemoner.

    SDC10990 (640x480).jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 9 af 14 FørsteFørste ... 5678910111213 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •