Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 14 FørsteFørste ... 456789101112 ... SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 135

Emner: Rundt om huset i Sydthy

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    De høstede her sidste fredag aften. Mellem kl. ca. 22:00 og kl. 00:40. Jeg havde ellers bestemt mig for, at jeg ville gå i seng' da krimien var færdig. Men den store mejetærsker larmede så meget, at jeg udsatte sengetiden til de var færdige. Jeg fik lagt nogle kabaler på computeren.

    Nu er den store kronhjorte brølekonkurrence begyndt. Jeg kunne høre nogle stykker nede i engene.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg skal love for at det stormer i dag. Det er lige så min stue ovenpå ryster. Det føles som om jeg er ombord på et skib med motoren igang.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Sådan var det også i går aftes. Det blæser stadig godt. Vi fik lidt regn i går aftes. I dag har det været gråvejr, men nu skinner solen dejligt. Jeg sidder her og kigger ud ad mit vindue mens jeg strikker rib på det næste par børnevanter. De er snart klar til at blive afleveret.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #74
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg tror, solsorterne har fundet ud af vejrudsigten. De har drønet rundt om huset hele dagen, for at finde mad.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Fuglesæsonnen er vist startet. Jeg så en flok svaner nede på marken. Mon der også kommer gæs, ænder og traner i år?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Der er lige løbet 2 rådyr forbi mit hus. Desværre var der en jæger efter dem. Men han fik dem ikke. De forsvandt nede vestpå. Jeg har kigget i mine bøger om dyr i naturen. Den ene havde gevir (en han). Men ikke så stort som en kronhjort eller et dådyr. Den anden var noget mindre og mørkere. Nok en hun eller et stort lam. Det var spændende at følge via min kikkert. De løb forbi mit hus ca. 20 meter fra. Stod tilfældigvis og kiggede ud ad vinduet.

    Senere! Det var mellem kl. 11:30 og 12:00.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Det er gråt, kedeligt, koldt (ca.1grad varme) og det regner. Den smule sne (kun nogle hvide klatter i det grønne græs) vi fik, er smeltet igen. Det er mærkeligt i vores lille land, at vejret kan være så forskelligt fra landsdel til landsdel. Jeg kan jo se, at der er kommet en del sne nogle steder. Jeg snakkede med en af flextaxachaufførerne på vej til Hurup i fredags. Han mente, at det er 3 -4 år siden, vi sidst havde meget sne her i Thy. Når jeg ikke sidder ved min computer, strikker eller laver husligt arbejde, så henter jeg brænde ind. Og bagefter støvsuger jeg. Jeg slæber jo brændesnulder med ind. Så jeg keder mig ikke.

    Mine vintergækker er oppe. Det forekommer mig, at jeg har en enlig erantis et eller andet sted. Men jjljeg har ikke fundet den endnu.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Så (meget) sne er her i dag. Det er lidt mere end forleden dag. I dag kommer der regn/slud ned. Det er ikke mere sne.

    SDC10967 (640x480).jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja det ved ikke rigtig om det vil være vinter eller hvad.
    Her har vi mange bogfinker og guld spurve i haven, det lysner godt op i alt det grå
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Det er 3 - 4 år siden vi sidst havde meget sne her.

    Jeg har set de 2 musvåger i dag. De har travlt med at finde mad. De må gerne tage musene i min lade, så jeg ikke får dem ind i huset.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 8 af 14 FørsteFørste ... 456789101112 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •