Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 12 af 14 FørsteFørste ... 2891011121314 SidsteSidste
Viser resultater 111 til 120 af 135

Emner: Rundt om huset i Sydthy

  1. #111
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Der går 2 traner ca. 100 meter nede på marken. Det er de første her i dette efterår.
    Så kan andre beholde deres storke. Tranerne er flottere.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #112
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    De sidste par uger har der holdt en flok svaner eller gæs til på en mark på min vej. Først så langt væk (bag nogle høje træer), at jeg ikke kunne se dem. Men nu er de flyttet til en mark lidt nærmere og jeg kan se dem. De støvsuger markerne for tabt korn (tror jeg). Og jeg kan jo se og høre dem, når de kommer flyvende. Der er også en sjælden gang et par traner. Men det er længe siden, jeg så dem sidst.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #113
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Der går to fugle nede på marken. Det kan være hun gråænder, men kunne også ligne agerhøns, urfugle hunner eller måske vagtler. De er gråbrune muligvis med lysegrå hals. De er ikke langhalsede og de har mørke hoveder. De er ca. på størrelse med en and. Jeg er ikke fugle ekspert.

    De er ikke i mine fuglebøger. Det irriterer mig, at jeg ikke kan finde ud af, hvad det er for nogen. Kunne det være gråkrager? Bare med hvid hals istedet for grå. Der er 3 nu.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #114
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Der går et lille dyr nede på marken. Vi tror, det er et rådyr.

    Det har været her igen i dag. I formiddags ved mine naboer. For ca. 1 time siden så vi det nede på marken. Det hører nok til her i området. Det kommer tæt på husene.

    Måske kommer det igen en af de næste dage. Der er massevis af dejligt grønt græs udenfor mit hus, som det gerne må spise.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #115
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    I nogle måneder har tranerne ikke været her.
    Men i denne uge er de begyndt at være nede på marken mod vest igen. 3 stk. Og de er flotte.

    Der er også en flok sang- og pibesvaner, der holder til på markerne her i området. Sommetider kan jeg se dem. Andre gange kan jeg kun høre dem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #116
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    I kan tro, jeg blev inde i går. Jeg hyggede mig med min computer, lyttede til radioen og strikkede.
    Hvis det også bliver storm og regn i dag. Så bliver jeg også inde.

    Jeg måtte lægge klude, håndklæder og viskestykker i nogle af mine vindueskarme. Det regnede lidt ind ad dem.

    Godt, det ikke var i lørdags, det var sådan et vejr. Så var jeg ikke taget til Videbæk.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #117
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja den har været hård Lene jeg sad faktisk og tænkte på dig i går.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #118
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Tak skal du have, Bente. Heldigvis var der intet, der væltede eller faldt ned udenfor mit hus i går. Det eneste var de vinduer, det regnede ind ad. Men jeg kan hurtigt finde klude, håndklæder og viskestykker at lægge. De kan altid hænges til tørre bagefter. Jeg bruger gerne dem, jeg har smidt til vask. De skal alligevel vaskes bagefter.

    Det blæser og regner også i dag. Næsten lige så meget som i går.

    I dag kommer flere svaner flyvende lige forbi mit hus og lander på en mark et stykke vest for mig. Det ser så flot ud. Der er nok et sted mellem 30 og 50 dernede nu. Så jeg hygger mig med at kigge ned på dem ind imellem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #119
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Pyha! Det var tæt på i går. I har nok hørt om den 41 årige mor og hendes 8 årige søn, der nær var druknet i går. De var dumdristige og tænkte sig ikke om, da de gik ud på molen i Nørre Vorupør i går. Der kom en stor bølge og skyllede dem i havet. Redningsmændene (4 fiskere, der kender alt til lumsk vejr og store bølger) kom til. Men de kunne ikke komme ud med deres redningsbåd. Så de gik ud på molen. 2 sprang i vandet og 2 blev oppe og smed et tov ud til dem. Det lykkedes dem at få drengen og hans mor velbeholdne op. En af redningsmændene blev skubbet mod en af de store stenblokke, så han slog sig. Han kom også op og blev fløjet på hospitalet i en helikopter. Læs mere her: https://newsbreak.dk/naar-livet-staa...medium=WebPush
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #120
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Nu går der igen 2 søde traner nede på marken. Det er så hyggeligt at kigge ud på dem.

    Og musvågen kom også lige flyvende forbi.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •