Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Ideer til påske pynt

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2009
    Geografisk sted
    7870 Roslev
    Indlæg
    75

    påskepynt

    har lige modtaget det sidste nye Ingelise, sy og der er nogle rigtigt søde ting i, bl.a et "fuglebur" med fugle i, hvor buret er lavet af metaltråd overtrukket med stof og fugle syet af bomuldsstof. Der er også syede blomsterløg til hyachintglas. Det er anderledes og rigtigt fint - fuglene kunne evt. også laves i filt. Du kan se billeder på http://www.symagasin.dk/page3250.aspx bladet er nr. 3 2010
    Ha' en go' dag
    /NInse

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193
    hvad med hæklet påske æggevarmere
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg hæklede engang et stribet stykke til en klovne dragt, som jeg kom et stykke af paprullen fra en køkkenrulle inden i. Så malede jeg et udpustet æg som en klovn og gav den en lille hæklet, stribet hue på. Den var nu meget sød. Desværre har jeg ikke noget billed af den. Det er mange år siden. Det skulle forestille at være et påskeæg (bare som klovn).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Dem her synes jeg er rigtig fine http://littlecottonrabbits.typepad.c...ed_easter_egg/
    Vh. Jeanet

  5. #15
    marion Gæst
    hvad med patchwork på styropor det er rigtig flot der skal skæres med kniv i en kugle eller sådanne et påskeæg i falmingo og så beklædes med stof de har mange gode bøger man kan låne om det på biblioteket og det er noget de fleste kan være med på

    marion

  6. #16
    Christina. Gæst
    Her er heklet påskepynt: http://www.furth.se/lena/paskvirkning.htm

  7. #17
    haledyr Gæst
    Hvad med at 'puste' æg og male dem med almindelig acrylmaling? (Puste må man jo ikke i disse salmonella tider men man kan købe en plasticdims i hobbyforretninger der kan 'puste' æggene.)

    Eller som vi gjorde da jeg i sin tid arbejdede i en blomsterhandel.

    Spritbejdse på pustede æg, de blev bare så flotte, jeg har faktisk stadig nogen af dem her 15 år senere.

    Det er meget enkelt, bejdsen kan købes færdig hos farvehandleren eller i små breve med pulver der røres op i sprit. (så vidt jeg husker da...)

    Det er da hyggeligt uanset alder.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    man kan også putte forskelligt omkring et udpustet æg feks løgskaller
    og indpakke det i staniol derefter koges det kan ikke huske hvor længe
    men kik til dem derefter gnides de i olie de kan få marmor look på denne måde ,
    held og lykke

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    85
    mange tak for alle de gode ider tror bestemt at de skal prøves af og hvis ikke med de ældre så her hjemme...

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •