Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Fjerne lanolin

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    14 Aug 2012
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    7

    Fjerne lanolin

    Hej derude
    Nu har jeg kikket rundt på forskellige tråde og Googlet, men jeg kan ikke rigtigt finde svar på hvordan man fjerner lanolinen i ulden. Er der noget med at man kan bruge eddike eller brun sæbe? Har forsøgt lidt med det men syntes ikke det hjælper. Måske har jeg ikke brugt nok eller er det noget helt andet man skal bruge?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ta du bare noget hår shampoo og skylle det op i; men hvorfor vi du fjerne det ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    14 Aug 2012
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    7
    Jeg vil gerne fjerne det fordi jeg syntes det nogle gange bliver svært at spinde når fingrene klistrer helt sammen og fordi jeg gerne vil i gang med at farve noget af det. Jeg har læst at man skal fjerne det før man farver. Der står bare ikke hvordan man gør.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Da er jeg af en anden mening , jeg syntes garnet er meget letter at spinde og det bliver en meget fin jævn tråd med lanilien i, og det er igen min mening det er letter at vaske ud når det er bundtet.
    Ang. fingrene bliver fedtet, ha et gammel håndklæde liggende og tør dine finger i det med jævne mellerim.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Da er jeg af en anden mening , jeg syntes garnet er meget letter at spinde og det bliver en meget fin jævn tråd med lanilien i, og det er igen min mening det er letter at vaske ud når det er bundtet.
    Ang. fingrene bliver fedtet, ha et gammel håndklæde liggende og tør dine finger i det med jævne mellerim.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •