Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Til dem der strikker strømper

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Til dem der strikker strømper

    Jeg sad lige og kom i tanke om en samtale jeg havde med en hjemløs til festugen her i Vordingborg for ca. 1 måned siden. Der er nogle hjemløse der kommer til festugen år efter år, og et par af dem havde fået stjålet bl.a. deres Hus Forbi jakker, mens de sov om natten. Dem gav vores børnebørn en skilling, og vi kom lidt i snak på den måde. Han fortalte, at han fik strømper fra varmestuestrik, men om jeg ikke ville give en oplysning videre til "de dejlige damer der strikker til os hjemløse".
    Så det gør jeg her: Han bad om at strømperne ikke blev strikket så brede, for os hjemløse, som han sagde, er jo tit ret tynde, også oppe omkring benet, og så varmer strømperne ikke, og de ruller rundt omkring foden, når de er for brede, og det er ikke rart.

    Så det være hermed gjort

    Den erfaring jeg har med strømper er, at 60 m på pinde 2½ passer fint til de herrestrømper jeg har lavet til familien, og de har vist meget normale bentykkelse

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det samme her og så laver jeg ribborterne over 50 omgange, det holder dem godt inde.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    anni jensen Gæst
    Man kan også lave de 2 bagerste pinde i rib og de 2 pinde foran glat - dem har jeg afprøvet på en alkoholiker - de bliver siddende oppe.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Tak for info
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •