Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Skattejagt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Skattejagt

    Jeg er en årgang 60, og kan huske fra min barndom, at der tit blev lavet skattejagt, når vi var til børnefødselsdag. Denne lille tradition har jeg taget med mig, og har selv lavet små skattejagte til mine børn, når de holdt børnefødselsdage. Nu har jeg 3 børnebørn, en på ca. 8½ og to på ca. 5 år. Vi har de sidste par år haft en årlig Tivoli-tur med hele familien, og børnebørnene har flere gange spurgt, om vi skulle af sted i år. Jeg tænkte, at jeg ville drille dem lidt, og sagde, at det vidste vi ikke endnu. Så de er sådan stille og roligt holdt op med at spørge. Så jeg lavede i lørdags en skattejagt til dem, hvor skatten var Tivoli-turen, og et lille skema, hvor de kunne sætte et kryds hver dag de står op, så de kan se hvor mange dage der er tilbage, før vi skal af sted.

    Den store på 8½ er god til at læse, så der har jeg kun sat billeder på nogle få af ledetrådene, men de to små fik billeder på næsten alle deres. Den første ledetråd fik de udleveret, og så gik den vilde skatte ellers. Nøj det var sjovt at se, hvordan de gik til den - ja, de løb rundt, ude og inde og ud på legepladsen der ligger lige bag ved vores hus. Men de vidste, at skatten skulle de finde sammen, så det betød ikke noget hvem der kom først til sidste post, for den lå nemlig der hvor nisserne sover hele sommeren

    Så har I tid til det, så lav en skattejagt til børn eller børnebørn, det er al arbejdet værd at se hvordan deres øjne lyser op, når de løser en gåde, og kan finde den næste ledetråd.

    I får lidt billeder fra vores dag til inspiration.

    God sommer til alle.
    20160527_0172.jpg

    20160528_0025.jpg

    20160528_0044.jpg

    20160528_0060.jpg

    20160528_0069.jpg

    20160528_0187.jpg

    20160528_0219.jpg

    20160528_0307.jpg

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det er da muligt at de vil huske skattejagten bedre end Tivolituren om nogle år
    Det har været sjovt.....

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Lissi du kan det bare og vil det, de må elske dig dine børnebørn og hvor er det vildt det du har lavet og TAK fordi du delte det med os.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det ser rigtigt sjovt ud. De har nok både moret sig og hygget sig med at finde ledetråde og skat.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Det ser rigtig hyggeligt ud Missemor
    Her plejer vi også at have en skattejagt når børnene har fødselsdag - det er sådan en hyggelig tradition og jeg kan sagtens forstå hvad du mener når du siger at børnenes øjne lyser op - de kan næsten ikke vente med at springe afsted ud af døren og finde ledetråde og skatten - dejligt at kigge med
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Det er nemlig lige netop det - man synes selv det er spændende at se, hvordan de løber rundt

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •