Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Dilemma om fødselsdagsgave!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    02 May 2016
    Geografisk sted
    Herning
    Indlæg
    2

    Dilemma om fødselsdagsgave!

    Kære alle!

    Jeg er i lidt af et dilemma! Jeg havde fødselsdag her i søndags og havde ønsket mig en Adidas sweatshirt . Det havde min farmor hørt som sweater, som hun så har hjemmestrikket.

    Selvfølgelig er der noget affektionsværdi i min ny uldne sweater, men det var jo ikke lige det jeg ønskede mig. Kan jeg tillade mig at købe Adidas sweatshirten? Min kæreste mener ikke jeg kan, men jeg synes det er helt fair?

    Hvordan kan man forklare sine bedsteforældre at det ikke netop var den gave man ønskede sig, når man kan se det er noget de har brug lang tid (og kræfter) på? Er der nogen som har oplevet noget lignende?

    //
    SportP
    Sidst redigeret af hundeuld : 03-05-2016 kl. 09:46 Årsag: Så lidt reklame som muligt, derfor er linket fjernet.
    Når der skal slappes, skal der strikkes. Når der ikke strikkes skal der arbejdes!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er egentlig meget nem , næste gang du ønsker dig noget strik, så kommer du med garn og opskrift til den der skal strikke.

    Og lur mig om du ikke bliver glad for den trøje du har fået til den kolde tid, så put du bare trøjen i skabet og gå ud og køb den trøje du gerne vil for dine egne penge.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    02 May 2016
    Geografisk sted
    Herning
    Indlæg
    2
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Det er egentlig meget nem , næste gang du ønsker dig noget strik, så kommer du med garn og opskrift til den der skal strikke.

    Og lur mig om du ikke bliver glad for den trøje du har fået til den kolde tid, så put du bare trøjen i skabet og gå ud og køb den trøje du gerne vil for dine egne penge.
    Jamen jeg ønskede mig ikke noget strik i denne omgang? Det er mere til de koldere måneder, hvor er par hjemmestrikkede sokker både har sin charme men også funktionalitet.

    Jeg vil lytte til dit råd og fortælle min kæreste at man sagtens kan lade den ligge lidt i skabet inden man behøver at tage den i brug - det skulle jo meget gerne blive sommer snart! Jeg køber min sweatshirt med det samme!
    Når der skal slappes, skal der strikkes. Når der ikke strikkes skal der arbejdes!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af SportP Se meddelelser
    Kære alle!

    Jeg er i lidt af et dilemma! Jeg havde fødselsdag her i søndags og havde ønsket mig en Adidas sweatshirt . Det havde min farmor hørt som sweater, som hun så har hjemmestrikket.

    Selvfølgelig er der noget affektionsværdi i min ny uldne sweater, men det var jo ikke lige det jeg ønskede mig. Kan jeg tillade mig at købe Adidas sweatshirten? Min kæreste mener ikke jeg kan, men jeg synes det er helt fair?

    Hvordan kan man forklare sine bedsteforældre at det ikke netop var den gave man ønskede sig, når man kan se det er noget de har brug lang tid (og kræfter) på? Er der nogen som har oplevet noget lignende?

    //
    SportP
    Hej SportP

    Allerførst Stort tillykke med fødselsdagen i søndags SportP

    Håber du havde en rigtig dejlig dag



    Og så til dine spørgsmål...

    Jeg synes helt bestemt du kan tillade dig at købe sweatshirten til dig selv især når du sådan har ønsket dig den - og man skal også huske at gøre noget godt for sig selv

    Jeg synes ikke du behøver at sige til din farmor at det var noget andet du havde ønsket dig især når du også er glad for at have fået den hjemmestrikkede sweater og ved at det har taget sin tid og kræfter fra din farmor at lave den - hvis jeg var i dine sko ville jeg en anden gang i stedet for at sige hvad jeg ønskede mig - give en ønskeseddel på skrift - hvad ønsket var og hvor det evt. kunne købes
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Jeg er enig med Liac. Og det er jo ikke altid vi lige får hvad vi ønsker os. Det er et år siden dette indslag, men jeg syntes du skal være glad for de ting du får, og ikke betænke dig i at købe de ting du ikke får for dine ejne penge, ingen vil føle anstød af det.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •