Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hjælp - amk hæklet opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    20 Jan 2010
    Geografisk sted
    5600 Fåborg
    Indlæg
    161

    Hjælp - amk hæklet opskrift

    Hej alle I herlige Rokker,

    Jeg har fundet en opskrift på nogle hæklede yoga sokker, som jeg bare gerne vil lave, men..... opskriften er på engelsk/amerikansk. Jeg bruger oceaner af tid på at forstå den... er der nogle der kan hjælpe mig?
    Der er noget om specielle masker, der skal bruges:
    Spike: Insert hook into st indicated 1 round BELOW last, yarn over and pull up loop around previous round, yarn over and pull through all loops on hook.

    Og her er de første 2 linier, er der nogle der kan hjælpe mig med oversættelse? Så vil jeg nemlig prøve om jeg kan forstå resten ud fra hvordan det skal tydes De der "fhdc" har jeg fundet en video på nettet der viser hvordan.

    Row 1: fhdc 32 (32sts)
    Row 2: (wrong side facing) ch1, sc in next st, ch3, skip 1 st, sc in next st, *ch3, skip 3 sts, sc in next st, ch3, skip 1 st, sc in next st*, repeat from * – * across til 5 sts reamin, ch3, skip 2 sts, sc in next st, ch1, skip 1 st, sc in last st (10 ch3 spaces)

    KH
    fra Hyggehækler

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Her følger mit bud - jeg håber nogen vil kigge det igennem og tjekke for fejl - det er altid godt med flere øjne.
    Kan du evt linke til sokkerne?


    Spike: Insert hook into st indicated 1 round BELOW last, yarn over and pull up loop around previous round, yarn over and pull through all loops on hook.
    Spike evt = spids: Stik hæklenålen gennem den markerede maske 1 omgang NEDENFOR den foregående omgang, grib garnet og træk en løkke op forbi den foregående omgang, grib garnet igen og træk garnet gennem alle masker på nålen.

    Er fhdc en måde at slå op vha halve stangmasker? Den kendte jeg ikke - tak for dén idé.

    Row 1: fhdc 32 (32sts)
    Row 2: (wrong side facing) ch1, sc in next st, ch3, skip 1 st, sc in next st, *ch3, skip 3 sts, sc in next st, ch3, skip 1 st, sc in next st*, repeat from * – * across til 5 sts reamin, ch3, skip 2 sts, sc in next st, ch1, skip 1 st, sc in last st (10 ch3 spaces)

    Række 1: 32 fhdc (32 masker)
    Række 2: (vrangsiden vender mod dig): 1 lm, fm i næste maske, 3 lm, spring over 1 maske, fm i næste maske, *3 lm, spring over 3 masker, fm i næste maske, 3 lm, spring over 1 maske, fm i næste maske*, gentag fra * til *. til der er 5 masker tilbage, 3 lm, spring over 2 masker, fm i næste maske. 1 lm, spring over 1 maske, fm i sidste maske (10 rum á 3 lm)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    20 Jan 2010
    Geografisk sted
    5600 Fåborg
    Indlæg
    161
    Tusinde tak Asta,
    Det er ligesom verden åbner sig igen, når det står på dansk tak
    Jeg har fundet yoga sokker her http://cre8tioncrochet.com/2015/04/p...ochet-pattern/

    Kh
    fra Hyggehækler

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Velbekomme og tak for linket. Det bliver lettere for hver gang man tygger sig igennem det udenlandske :-)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    20 Jan 2010
    Geografisk sted
    5600 Fåborg
    Indlæg
    161
    Be om hjælp igen.... Hvilke type garn er: DK (#3) light worsted Weight . App. 100 yards.

    Kh
    fra Hyggehækler

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •