Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Blue's færdige ting 2015

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2011
    Geografisk sted
    Hobro
    Indlæg
    43

    Blue's færdige ting 2015

    Så er jeg klar med en tråd for i år :-)

    Det er i stor grad hækling der har min interesse for tiden. Jeg prøver lige at samle lidt sammen på det jeg har lavet.
    3.jpg
    Ny hue til datteren. Hæklet ud fra samme opskrift som de populære uglehuer, men i stedet lavede jeg et par ører dertil. Så fik man også brugt nogle af sine garnrester :-)

    1.jpg2.jpg
    Et forsøg med at hækle motiver. Havde som udgangspunkt ikke nogen idé til hvad det skulle ende med at blive, så nu bruger jeg den til min mobil når den skal lade op.
    Jeg fik at vide at motivet lignede noget man så fra vrangen af, så jeg er i gang med at hækle en mere, som bliver hæklet med en anden teknik :-)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2011
    Geografisk sted
    Hobro
    Indlæg
    43
    Så blev jeg også færdig med den anden. Hæklet med en teknik der hedder Tapestry Crochet. Ved ikke hvad det kaldes på dansk, men det giver nogle pænere kanter ved farveskift. Til gengæld er hele molevitten blevet noget stivere fordi man har alle trådende med rundt hele tiden. Måske en kombination af de to teknikker ville fungere bedst, selv om det giver en forfærdelig masse løse ender der skal hæftes til sidst.
    bubble2.jpg

    Her er de begge to. De er begge hæklet med stangmasker, så hvorfor den ene er blevet større end den anden er lidt mystisk :-)
    bubble-bobble.jpg

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •