Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Hjælp til strikkeopskrift...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733

    Hjælp til strikkeopskrift...

    Jeg er i gang med at strikke en rigtig sød kjole til lille Isabella på snart 1 år.
    Jeg gik i gang med den mens jeg var gravid og så holdt jeg ellers en lang pause indtil for 2-3 uger siden hvor jeg tog fat på projektet igen - vil jo gerne nå at blive færdig med kjolen inden hun fylder 1 år den 3. november - så jeg er spændt på om jeg når det

    Jeg er så nået til "knappekant forstykke"
    Der står strik 6 m op på rundp 2,5 over halskanten indenfor 1 m Retstrik, derefter strikkes de 10 m fra tråden på skulderen tilbage på p og til sidst strikkes der 6 m op over ærmegabskanten indenfor 1 m Retstrik...

    Er der nogen som ved hvad det betyder - altså at strikke 6 m op indenfor 1 m
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Det lyder som om kjolen skal knappes på skulderen?
    Måske har du strikket kant på ærmegab og i halsen - altså så der nu er kant på hver side af skulderens masker. Så kan du strikke en knappekant hen over det hele, men der skal samles masker op for at få knappekanten helt ud over de andre kanter. De ekstra masker skal strikkes op, men ikke i den helt yderste maske (indenfor 1 maske).

    http://www.paapinden.dk/strik/at-tag...a-en-rullekant

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af asta Se meddelelser
    Det lyder som om kjolen skal knappes på skulderen?
    Måske har du strikket kant på ærmegab og i halsen - altså så der nu er kant på hver side af skulderens masker. Så kan du strikke en knappekant hen over det hele, men der skal samles masker op for at få knappekanten helt ud over de andre kanter. De ekstra masker skal strikkes op, men ikke i den helt yderste maske (indenfor 1 maske).

    http://www.paapinden.dk/strik/at-tag...a-en-rullekant
    Tak for dit svar Asta Ja jeg har fundet ud af at jeg har læst opskriften lidt forkert Jeg læste det som " en maske" men skulle læse det som "den første maske" jeg har fået strikket de to knappekanter på forstykket i dag og mangler nu kun at lave knappekant på rygstykke og sætte knapper i så er jeg færdig med kjolen så nu er der lys forude Endnu engang mange tak for dit svar
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •