Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Har I prøvet knooking?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160

    Har I prøvet knooking?

    Jeg har købt et sæt hæklenåle og en bog. Har nu prøvet det. Det er ikke noget for mig. Det er da meget lettere at strikke rigtigt. Jeg kan se en fordel i at have det med i bus eller bil. Det fylder mindre og en hæklenål er knapt så farlig ved opbremsninger. Meeeeeeeeeeeen.......... ikke noget for mig.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tænk jeg anede ikke der var noget der hed Knooking må da lige ud og kigge på nettet.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så fik jeg kigget på det en mellem ting mellem hakning og strikning ? Lidt bøvlet ser det ud.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Det man laver er strikket, men den ene pind er erstattet af en hæklenål med et øje i enden til den tråd, der faktisk erstatter den anden pind. Det er i hvert fald mere bøvlet end at strikke. Men hvis man skal strikke rundt på 4 strømpepinde, er knooking ikke lettere, men der er ikke så mange ting, der stritter og kan forårsage ulykker under transport.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det lyder mystisk. Det har jeg aldrig hørt om før.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Jeg fandt det faktisk ved at kigge på Fru Pigalops side. Her har hun et sæt hæklenåle til knooking. Det så mærkeligt ud, så jeg googlede det og syntes, at det så ud til at være sjovt. Det er det ikke! Man skal selvfølgelig nok øve sig lidt mere på det, end jeg har gjort, men da jeg elsker at strikke, ser jeg ingen fordel ved at hækle (som tit gør mig søvnig ) i stedet.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •