Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Kunststrik - rettelsesblad til opskrift DAGMAR efterlyses

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Jun 2015
    Geografisk sted
    Sønderborg
    Indlæg
    4

    Spørgsmål Kunststrik - rettelsesblad til opskrift DAGMAR efterlyses

    Kære strikkefolk,
    Jeg er nået til omg. 213 i Sonja Esbensens strikkeopskrift "DAGMAR" fra bogen Kunststrik - i hvidt III og kommer ikke videre. Der er forsøgt kontakt til forfatter og andre navne, som har figureret på rettelsesblade i de andre bøger af samme forfatter dog uden held hvorfor jeg håber at finde hjælp på siden her.
    Jeg kan læse mig frem til at jeg ikke er den første, som har problemer med opskriften men har ikke kunnet finde nogen beskrivelser af løsningen. Skulle der tilfældigvis sidde én eller flere, som har strikket dugen eller ligger inde med rettelsesblad til bogen/opskriften og kan hjælpe eller måske på anden vis kan hjælpe ?
    Det vil være så ærgerligt ikke at kunne gøre den færdig :-/

    Dbh
    Lone

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264
    http://www.ravelry.com/patterns/library/dagmar-3 der er der skrevet rettelser håber det kan hjælpe dig videre med den
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Jun 2015
    Geografisk sted
    Sønderborg
    Indlæg
    4
    Kære vtj,

    Tak for input. Jeg må prøve mig frem. Har forsøgt med rettelserne beskrevet på ravelry tidligere men synes heller ikke det passede. Mønsteret er forskudt 2 masker ift originalopskrift and that's it - måske det bare skal være sådan selvom det ser mærkeligt ud ;-)
    Ved du om der generelt er mange fejl i de omtalte opskriftsbøger ? Jeg er gået i gang med dugen Lise-Lotte og her render jeg også på udfordringer. Begynder at tænke om det er mig, som er helt galt på den :-D

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Jun 2015
    Geografisk sted
    Sønderborg
    Indlæg
    4

    Smiler Tak for input

    Kære vtj,

    Jeg må prøve mig frem. Har forsøgt med rettelserne beskrevet på ravelry tidligere men synes heller ikke det passede. Mønsteret er forskudt 2 masker ift originalopskrift and that's it - måske det bare skal være sådan selvom det ser mærkeligt ud ;-)
    Ved du om der generelt er mange fejl i de omtalte opskriftsbøger ? Jeg er gået i gang med dugen Lise-Lotte og her render jeg også på udfordringer. Begynder at tænke om det er mig, som er helt galt på den :-D

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264
    Der er som regel fejl i de fleste kunststrikkede duge. Jeg troede også det var mig der ikke kunne læse et mønster første gang jeg strikkede min første dug. De giver nogle gange nogle udfordringer, jeg har ikke tal på de gange hvor jeg har trevlet en dug op og svoret, at jeg aldrig ville strikke den møg dug og fem minutter efter sidder jeg igen og er gået igang med den selv samme dug. Så bare klø på og husk at tælle dine masker i hver rapport.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Jun 2015
    Geografisk sted
    Sønderborg
    Indlæg
    4
    Lol - tak for opmuntrende svar. Jeg må bare klø på :-)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •