Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Målskema anno 1961

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Feb 2009
    Geografisk sted
    Brønshøj
    Indlæg
    47

    Målskema anno 1961

    Min mand fandt en bog om tilskæring fra 1961 i en genbrugsbutik. Det er sjovt at se de gamle modeller. Jeg faldt over målskemaet - først over højden der blev større med størrelsen - den starter med 156cm. i str. 38 og slutter med 170 cm. i str. 50 :-)

    Og så var det jo sjovt at se hvordan de andre mål er. Størrelserne er mindre end i dag og forskellen mellem brystvidde og taljevidde er større end i nutidige måltabeller. Jeg passede meget bedre ind i standardmål før jeg fik barn - taljen bliver større efter en graviditet.

    Hvis I har lyst til at kigge med kan I se på billederne. Jeg vedlægger billeder af målskemaer fra:

    • Dina Kasch "Vi lærer tilskæring" 1961 (Sædevidden er det samme som hoftevidden)
    • Inger Öberg & Hervor Ersman "Ny mønsterkonstruktion for kvinder" fra 1989 (revideret i 2002 - det fremgår ikke om målskemaet er opdateret)
    • Burde Nr. 1 2014
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ej hvor fedt og TAK fordi du gav dig tid til at lægge den herind, så vi alle får glæde af den.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •