Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Chenile Trykfod

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    17 Jul 2011
    Geografisk sted
    Lolland
    Indlæg
    20

    Chenile Trykfod

    Hej Alle

    Jeg har lige fået en chenile trykfod til min symaskine - mit problem er at ingen butikker tilsyneladende kan fortælle mig hvad det er jeg skal bruge af materiale til at lave effekten.

    Mon jeg er så heldig at nogen herinde mon ved noget?

    På Forhånd mange tak.
    Rigtig God Weekend.
    Dukkemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Feb 2009
    Geografisk sted
    Brønshøj
    Indlæg
    47
    Jeg ved ikke noget, men måske kan dette link hjælpe?

    http://www.symaskinexperten.dk/shop/...l#.VU5vmJO8o5w

    Held og lykke

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    hvis du søger på "chenille garn" dukker der en hel del op. Der ligger også forskellige typer i mindre portioner hos butikker med udstyr til fluefiskeri - det bruges åbenbart til effekter på hjemmebundne fluer :-)
    Laver du dukketøj? Jeg er bare nysgerrig pga dit rokke-navn.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Efter en smule research fandt jeg dette på Wikipedia:

    In quilting

    Since the late 1990s, chenille appeared in quilting in a number of yarns, yards or finishes. As a yarn, it is a soft, feathery synthetic that when stitched onto a backing fabric, gives a velvety appearance, also known as imitation or "faux chenille". Real chenille quilts are made using patches of chenille fabric in various patterns and colors, with or without "ragging" the seams.

    The chenille effect by ragging the seams, has been adapted by quilters for a casual country look. A quilt with a so-called "chenille finish" is known as a "rag quilt" or, a "slash quilt" due to the frayed exposed seams of the patches and the method of achieving this. Layers of soft cotton are batted together in patches or blocks and sewn with wide, raw edges to the front. These edges are then cut, or slashed, to create a worn, soft, "chenille" effect.
    Så som jeg læser det, så kan man vel lave effekten med de fleste slags stoffer. Men jeg vil dog tro, at faste stoffer, som f.eks. bomuld eller andet lignende, måske nok vil fungere bedst.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •