Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Vendesrtik

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2010
    Geografisk sted
    jylland
    Indlæg
    29

    Vendesrtik

    Hej
    Er der en der kender Happy scrap fra revelry ? Jeg er ikke helt dus med hverken vendestrik eller engelske opskrifter men kunne godt tænke mig at strikke den. Hvordan laves de felter der er i siden med vendestrik ?Hvis jeg kan finde ud af at købe opskriften er der så en der vil være behjælpelig med at oversætte den ja bare det afsnit med felterne resten er vist nemt nok.
    Hilsen Viv

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Er det den her?:
    http://www.ravelry.com/patterns/library/happy-scrap

    Du kan sikkert finde noget om vendestrik på www.paapinden.dk - eller bare ved at google

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2010
    Geografisk sted
    jylland
    Indlæg
    29
    Ja det er den. Jeg har søgt men synes ikke det jeg kan finde skulle kunne give de der felter men det er nok noget med at vende flere gange over et lille stykke

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Ja, det har du ret i - på happy scrap kan du næsten se de mange vendinger ved at følge striberne. Hun har lavet de to sider ens, men det kan man jo selv bestemme.
    Her er et direkte link til teknikken, læg mærke til at omslaget ikke skal strammes særligt meget, det skal være ca som en almindelig maske:
    http://www.paapinden.dk/strik/vender...g-vend-metoden

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Husk at strikke vendeomslaget sammen med masken på den anden side af omslaget (ikke den maske, der hører sammen med omslaget). Ellers kommer der et hul, hvor man vender.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Godt TIPS Lene
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har selv været ude for, at jeg måtte pille op og rette det, fordi der kom grimme huller, hvor der ikke skulle være huller. Jeg strikker dem somme tider drejet sammen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    På den (måske) amerikanske måde ligger omslaget rundt om den maske, det skal strikkes sammen med (wrap and turn - pak og vend).
    En anden metode er at slå om pinden ved vending, og så skal omslaget ganske rigtigt trækkes hen til næste maske for at lukke hullet.
    For lige at gøre forvirringen total :-) så har Cat Bordhi altså beskrevet en metode uden omslag. Hun bruger den i sin "glat som en tomat hæl" - og her er et link til youtube.
    Man kan slå undertekster til og fra på den lille firkantede knap ved siden af uret for neden til højre:
    https://www.youtube.com/watch?v=mYYyw_2lbe8
    Her trækker man den gamle maske med op (moderen til den aktuelle maske) - derfor kalder hun det "thank´s ma" - "tak mor"

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    http://socktopus.co.uk/tag/shadow-wrap/
    Her er en variation, hvor man danner en tvilling maske ved vendingen og derefter behandler det som én maske.
    Det ser ud til at være nemmere end den gængse w&t, man slipper i hvert fald for at fiske efter omslag og det er nemt at se stedet på næste pind.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hvis omslaget ligge på siden af den maske, jeg vender med, så samler jeg omslaget op næste gang, jeg kommer til masken på retsiden. Først strikker jeg masken og så samler jeg omslaget op og strikker sammen med næste maske. Det synes jeg, ser pænest ud. Jeg bruger det, når jeg strikker hæl på strømper bl.a.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •