Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 44

Emner: Dukker

  1. #21
    gbh Gæst

    Dukker

    Hej alle jer der er glade for dukker
    Jeg har selv flere skildpaddeønskedukker.Både sorte med og uden hår,dreng og pige.De er også med lige ben.Rosebud har jeg kun en med lige ben.Jeg har ikke helt gamle dukker kun fra 40erne og opefter.Er nu begyndt kun at samle små dukker og tvillinger.Har flere ældre opskrifter,da det også er en af mine kæpheste.Mangler til helt små dukker og ønskedukker,har smidt ud da min datter blev voksen.Nu køber jeg så tilbage i dyre domme,sådan er det jo. mange hilsener fra Grete,der elsker dukker

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2008
    Geografisk sted
    Viborg/Skals - 8832
    Indlæg
    83
    Citat Oprindeligt indsendt af rokken Se meddelelser
    jeg mener at kunne huske at min lillesøster havde en pusle-dukke.

    husker jeg rigtigt, var der en dukke der hed sådan? min lille søster er fra 1962


    Du husker ganske rigtig.... Pusle var fremme fra 1968 til 1974.

    Jeg samler på Pusle og hendes familie og er ved at lave en hjemmeside med hende... http://www.pusledukker.dk

    Her er en af mine Pusledukker...

    http://img340.imageshack.us/my.php?i...icture3wy2.jpg

    Tryk på linket og billedet kommer frem.

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892

    Dukker

    Jeg har også flere af de dukker: ønskedukker, pusledukker m. fl. med tøj, seler, gyngestativ, køje og hvad der nu var den gang. Tror det står på loftet?
    Men bedst af alt har jeg nogle arvede opskrifter bl. a. med tøj til Peter og Pernille dukkerne, Lise m. fl.
    Strikke Marie

  4. #24
    lillebi Gæst
    Jeg kan godt huske Ønskedukken ,jeg havde selv en lille skaldet fyr. Ellers så var det mest Irma dukken, havde både drengen, kineseren den rødhåret og lyshåret. og så havde jeg en hulens masse pusledukker, hvor af jeg stadig har et par stykker bla. pippi dukken men desværre uden tøj, Anne-Marie er det måske muligt at tigge mig til et par tøjmønstre til pusle???
    Jeg havde også nogle tvillingedukker(har dem stadig) vi kaldte dem pusle tvillingerne men om det var original navnet ved jeg faktisk ikke

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2008
    Geografisk sted
    Viborg/Skals - 8832
    Indlæg
    83
    Citat Oprindeligt indsendt af lillebi Se meddelelser
    Jeg kan godt huske Ønskedukken ,jeg havde selv en lille skaldet fyr. Ellers så var det mest Irma dukken, havde både drengen, kineseren den rødhåret og lyshåret. og så havde jeg en hulens masse pusledukker, hvor af jeg stadig har et par stykker bla. pippi dukken men desværre uden tøj, Anne-Marie er det måske muligt at tigge mig til et par tøjmønstre til pusle???
    Jeg havde også nogle tvillingedukker(har dem stadig) vi kaldte dem pusle tvillingerne men om det var original navnet ved jeg faktisk ikke


    Jammen Lille Bi da..... det kan vi ikke have...

    De fryser jo de stakkels dukker... så tøj må de have.

    Jeg har mønster og strikkeopskrifter til både Pusle og Tvillingerne.

    En mail hvori du sender mig din adresse og jeg vil fremsende opskrifter til dig.


    Mon ikke jeg også kan fremtrylle, en enkelt original kjole til Pusle....

  6. #26
    damsine Gæst
    Hej. Pusletvillingerne heder tom og Titti Mvh. Damsine

  7. #27
    lillebi Gæst
    Hej Anne-Marie
    posten kom med et dejligt brev idag.
    usind tak for mønstre og rødhættetøjet.
    knus til dig

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502

    dukketøj

    lillebi jeg har gammelt mønster på pippi tøj fra et ugeblad

  9. #29
    Adamsmormor Gæst
    Jeg ved det er en gammel tråd, men måske er der stadig nogen der har opskrifter på dukketøj til ønskedukken ? Jeg vil gerne lave noget til dem, har nemligl ige lavet et glasskab med alle mine gamle dukker, og så skal de jo helst se pæne ud :-)

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    jeg har en hæklet kjole den må da kunne kopieres
    held og lykke

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •