Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 44

Emner: Dukker

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Misja

    Det er blotte dukker og velbevarede. Dem skal du passe på de er meget gamle. Dukker er samleobjekter i dag.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet dorit

    I er vel nok heldige !!!
    efter at ha väret flytted hjemmefra 6mån kom jeg hjem for at hente dukkehus, og dukker...så var dukkehuset brändt af og dukkerne givet väk. riktigt kedeligt. Så jeg er på jakt efter dukke af den samme slags Min dukkesamling var ret stor.
    Min förste dukke Lise var ret stor lignede skildpaddedukkerne her vist men hun var som sagt ret stor og jeg mener at hele dukken med undtagelse af hovedet var af plastic...hovedet var i et gummiaktigt matriell...store lyse kröller og blå öjne og så var maven ret stor. ben og arme var böjet. Denne dukke fik jeg i 1års gave (1972)
    i min nette samling fantes to irma dukker...en mörk og en lyshåret tror jeg det var. Der var en dukke som min mor skulle ha leget med som barn hun var også af plastic og hovedet i gummiaktig matriell(mor er födt 52), hun hade brune kröller brune öjne, lige ben og arme og ret net i kroppen men lang. der var en slaskedukke fra ca78 el 79 lys med blå öjne, jeg kan huske at hun hade en stort og hvid småternet kjole med en röd slöjfe. der fantes en baby dukke med blöd krop og gummi arme, ben og hovede (det var en dreng) fra 81 tror jeg det var.
    Jeg hade også en "Boney M Dukke (i barbie störelse)
    et dukkehus i lys, lys gul og i lys lys grön og kraftigt rödt tag...det var helt i trä og meget enkelt, hvis jeg huske ret.
    /Dorit
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Misja

    Det er trist at ens ting bare blivet givet væk uden man bliver spurgt. Jeg har også haft mange dukker som er lån ud, min mor strikkede og syede en masse dukketøj til dem, det er også væk. Det var meningen de skulle leveres tilbage senere. Min mor må have stolet på det, ellers tror jeg ikke kun havde "lånt" dem og tøjet ud.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet gydda

    Åhja, Irma-dukkerne - dem havde jeg ganske glemt
    Jeg havde en med lyst år, og jeg elskede at sætte hår på den..... og jeg kan huske, at min mor syede / hæklede / strikkede tøj til den og mig, så vi matchede hinanden. Jeg tror det var et eller andet ugeblad, der bragte opskrifterne.

    Og en skildpadde dukke har jeg da osse haft mindst én af - det var en af de langbenede.
    Genboens datter havde den i negerdukke-udgave (ved slet ikke, om man må kalde den sådan i dag, men det var hvad vi sagde dengang), og hun fortalte, at det var fordi hun havde glemt den ude i solen engang, at den var blevet til en neger (jeg blev vist aldrig helt klar over, om hun selv troede på det - JEG gjorde ihvertfald ikke).

    Og flere forskellige Daisy-dukker havde jeg (disse hersens Barbie-agtige mannequindukker, men hvor det vistnok var modedesigneren Mary Quant, der designede dukketøjet).

    Og hertil et antal dukker af ubestemmelig herkomst.....
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet dorit

    Ja sådan er det når man er den eneste samlende person i familjen.
    (og helt ärligt har min mor nu aldrig väret särlig fäst ved ting som minner, babytöj, legetöj osv osv.) og ja det er trist når det sker...for det har väret noget ganske särligt, når drengene har gået rundt i Håkans gamle skjorter med flyver på og tulted rundt med Håkans gamle löve i favnen...og i kan tro at jeg passer på det...og alle drengene har babytöj og legetöj at hente her en dag de syntes at det kunne väre sjovt...og jeg skal pröve og se om jeg ikke samle sammen dukker og dukkehus af samme slags som dem jeg hade.
    /Dorit
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Linda

    Dejligt at høre at der er andre dukketossede, end kun mig.
    Jeg har givet en stor kasse væk, ellers kunne det jo være jeg havde nogle der lignede dem du efterlyser. Men pyt de er gået til et godt formål, (det vi er fælles om)
    Nu har jeg flest porcelæns- og gamle dukker. Men der er jo altid nogle der hænger mere ved end andre, men jeg var simpelthen nødt til at sortere, mange ting/lille hus.
    Marianne det er en helt vild skøn porcelænsdukke du har, jeg har selv et par noget lignende fra 50 erne.

    Hilsen Linda som også er dukke tosset
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Zephirine

    Man bliver helt sentimental, når man sidder og læser i tråden Daisy dukken - nåh ja sagde det i hovedet på mig, det var det, de hed, dem der ikke var Barbie...

    Flotte dukker du har Mariane!

    Og Dorit jeg samler også dit og dat, som pigerne kan få med fra deres barndom... Jeg var selv så letsindig som teenager at sælge alt mit legetøj. Der var en del imellem, som jeg egentlig godt ville have set mine egne lege med idag... Men når man ingen penge har, så fristes man til at sælge "det børnepjat"

    Men Ønskedukken smuttede altså heldigvis udenom salget af 2 kæmpe tvillingebabyer, 1 anden stor babydukke med en hel del tøj til, dukkehus, flot mørkeblå dukkevogn med blomsterbort på siden samt alt det, jeg lykkeligt har glemt alt om...
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Linda

    Jeg har min flisbeth flintstone dukke fra min barndom.
    Er der nogen der kan huske hende.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Misja

    Film dukker bl.a. Flisbeth Flintsone og lille Per.
    http://www.123hjemmeside.dk/kitte/644161
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet avj

    jeg mener at kunne huske at min lillesøster havde en pusle-dukke.

    husker jeg rigtigt, var der en dukke der hed sådan? min lille søster er fra 1962
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •