Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 44

Emner: Dukker

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dukker

    Zephirine

    Nu er der jo kommet lidt gang i dukkesnak. Og selvom det jo er Baby Born, Barbie og Bratz, der styrer idag så er der måske alligevel en her, der kan genkende min dukke.

    Det er en af mine allerførste dukker (og den eneste tilbage) - jeg er født i '71. På ryggen er der en slags prægning; en skildpadde i en rude, hvorunder, der står 16/18. Dukken er omkring 18 cm. høj og bærer originalkjolen.

    Billedet er elendigt men jeg håber, at der alligevel skulle være en, der kender navnet på dukken?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Misja

    Måske en skildpadde dukke.
    http://www.123hjemmeside.dk/dukker/1596841
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Jeg syntes det ligner en skildpadde, prøv at redde håret lidt frem, så kan du bedre se ligheden.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Linda

    Ja det må da være ønskedukken fra skildpadde, har selv et par stykker liggende, med og uden hår.
    De lavede dem som både drenge og pigedukker.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Zephirine

    Takker for hjælpen Der er ikke megen tvivl tilbage, når jeg ser den side, som Misja gav link til

    Ganske vist er Trunte ikke så velbevaret, for hun har fulgt mig i sol og sne... Og så måtte hun lægge fod og kind til en rotte, da hun på et tidspunkt lå pakket ned samt min yngste datters tandfrembrud...

    Men de lavede nu dukker godt nok dengang... Håret på dukker idag bliver ekstremt hurtigt sammenfiltret og ødelagt, synes jeg. Men håret på Trunte er trods en alder på omkring 30 år aldeles ikke sammenfiltret, selvom det måske kunne trænge til en gang shampoo.

    Hoved og arme er iø lavet af gummi, mens kroppen og ben er af (?) plast.

    Det kunne være sjovt at se andre dukker af samme slags her i tråden, hvis I har dem liggende... Og jeg får næsten lyst til at efterspørge strikopskrifter nu, hvor hun er dukket op igen
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    Jeg skal se om jeg kan finde dem, jeg ved jeg har 1 med hår magen til Trunte.
    Jeg havde 3 uden hår drenge, men de fik nissetøj på, og jeg kan ikke huske om jeg har givet dem væk.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Galleri

    Jeg havde en del (Jeg havde bl.a. en neger) indtil for et par måneder siden. Da vi flyttede smed jeg dem simpelthen ud, for nu var de altså ved at være noget møre.
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet sidse38

    hos os hed de rosenbud-dukker eller noget i den stil...

    sidse
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet jbc

    Hej Sep
    ja den dukke du har er en lille skildpaddedukke og det er også dem vi kalder Ønskedukker, jeg har lavet en hjemmeside om de dukker og tilbehør.
    Hilsen jette
    http://www.123hjemmeside.dk/dukker/
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mariane

    Zep skrev:
    Det kunne være sjovt at se andre dukker af samme slags her i tråden

    Så her er mine ønskedukker. Jeg er dog ikke sikker på at dukken (drengen) er en ønskedukke, da den er af meget ældre dato - han blev kaldt "Pebber" for jeg kunne ikke sige Peter

    Og så vil jeg da også lige vise en anden dukke som er af porcelæn - den har jeg værnet meget om i mange år. Jeg fik den af min højt elsket faster og onkel som ikke er her mere. Hver sommer var jeg på en uges ferie hos dem og det er ferier jeg stadig mindes med stor glæde - derfor betyder denne dukke rigtig meget for mig og ingen børn får lov at komme i nærheden af den

    Hilsen Mariane
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •