Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 21

Emner: Hvordan fornyer jeg mine lamper?

  1. #1
    Viking Gæst

    Hvordan fornyer jeg mine lamper?

    Jeg har 3 lamper hængende over mit spisebord som jeg er ved at være lidt trær af.
    Men jeg kunne aldrig finde på at smide noget væk som ikke fejler noget så derfor har jeg gået og tænkt på at lave nye og mere spænende lamper ud af dem.
    Lamperne (kan ses forneden) består af 3 frostede glas rør som jeg har tænkt på om jeg ikke kan lime noget parpir eller plast på (dog stadivæk så der kommer lys ud igennem). Det må meget gerne være noget der gør lyset lidt mere varmt/gyldent.
    Er der nogle af jer der har ideer til hvilke materiale jeg kan bruge til formålet? Det skal jo helt klart være noget der kan klare varmen. Lampen har alm glødepærer på 40W.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Hjørdis Jensen Gæst
    Du ku' f.eks. lave noget glas decoupage, det ku' da live gevaldigt op.
    Eventuelt finde nogle søde servietter med roser eller andet.


  3. #3
    Dorado Gæst
    Faktisk tror jeg, Panduro har sådan noget plast, man kan bruge til at folde lampeskærme af. Har engang set i HobbyJournalen, hvordan man bare havde lavet et åbent kræmmerhus af et firkantet stykke plast, og så bare en hæfteklamme. Det var til en halogenlampe.
    Det så ret godt ud, det der kræmmerhus, som jo får 1 eller 2 spidser, når plasten er foldet rundt.
    Ved ikke om du kan forestille dig det, men prøv ihvertfald at spørge hos en hobbyforretning efter lampeskærmsplast.

  4. #4
    jaheta Gæst

    glasfarve

    køb noget at det man kan male på vinduer med og mal nogle flotte blomster på dem i forskellige farver , har selv haft et problem med et spejl der var revnet og glarmesteren mente ikke at han kunne skilte det , det er en spejlserie jeg købte i ikea for over 25 år siden , så jeg var godt ærgelig , men så prøvede jeg at male med vindues farve på det over revnen og ssyntes selv at resultatet er blevet pænt , det er nu ca 3 år siden og det ser stadig pænt ud .tror de kunne blive flotte med lidt farve på
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvad med at lave en ring foroven, og så sæt perler på ringen og lade dem falde ned af glasset i forskellige højder.

    Sæt her til jul klistermærker i stjerner, hiv dem af efter jul, og sæt udklippet iskrystaller på i januar ... fastelavns ting i næste mående, osv.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Sikke mange gode ideer....
    supersine669

    carpe diem

  7. #7
    Viking Gæst
    Mange gange tak alle sammen.
    Ja så kan man se hvor lille min fantasi er.

    Men jeg vil straks tage til Pandorea på tirsdag med alle disse ideer i hovedet - så skulle jeg da nok finde på noget.

    En ting er sikkert jeg ender sikkert op med nogle lidt mere personlige lamper - nogle der er mere mig.

  8. #8
    Viking Gæst
    Orv forresten jaheta super løsning du har der på dit ødelagte spegel, den må jeg lige stjæle.

    Og super flot udførelse, er det malet i helt fri hånd?

  9. #9
    jaheta Gæst
    ja det er i fri hånd , havde et broderi mønster , sådan noget på papir som man stryger over på stof , som jeg tog lidt ideer fra , måtte lave det om nogle gange , før jeg var tilfreds , men farven er nem at tage af , da det bliver en slags gummi/gele . Håber andre kan bruge ideen . Har faktisk også brugt de mønster til at lave mine badeforhæng , kunne ikke få nogle med solsikker på , så jeg købte nogle kedelige nogle og tegnede på dem , solsikker og sommerfugle , dertil brugte jeg nogle penne til at male på stof med .
    held og lykke med pojektet ;-)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    PLEASE - må vi ikke se dine badeforhang?
    supersine669

    carpe diem

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •