Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 27

Emner: Renee arbejde med uld

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221

    Renee arbejde med uld

    Citat Oprindeligt indsendt af 2ves Se meddelelser
    Lekkert. Nydelig fargespill. Skal det spinnes - eller er det ferdige arbeider?

    Hvad bruger man krøllerne til? Ja, jeg farver, andre kreer.

    For mig, er uld at spinde af. Noget af min farvet uld karte jeg sammen og bruger som karteflor. Løse krøller kan jeg finde på at tease i hånden og spinde sammen med kartebånd for at laver effekt garn.

    Filtere er glad for mine krøller som trold hår eller for at filte i et stykke, igen som effekt.

    Og det flotte billede. Det er min venindes`creation. Hun kommer forbi en gang i mellem, trækker alle min uld ude- roder og roder og roder, køber ½ kilo og voila`. Bagsiden har hun filtet vådt og bagefter nålefiltet billedet
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Og her skal i se noget af Renee krøller

    farverne er bare så skønne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Og her skal i se noget af Renee krøller

    farverne er bare så skønne
    Passer ikke Bente. Det er din hundeuld blandet med grå massam. Imorgen karter jeg det- Godt du synes om farvene når det er din bestilling !! Renee

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ha ha der kan man bare se hvor heldig jeg er Taaak
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Renee arbejde med uld

    Her under dette emne vil du kunne følge Renee fra en uldenaffære.dk arbejde med får og hvordan hun arbejder med sit uld og karteri.

    Tak Renee jeg glæder mig til at følge dit arbejde,
    og få indsigt i uld fra dyr til tøj.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det lyder spændende
    og Julemor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Goddag allesammen, Jeg har fået at vide at jeg skal skrive lidt om migselv og hvad jeg laver. For det først har jeg aldrig tid til at skrive, for det andet ved jeg sjældent hvad jeg laver meeen - lad os nu se.
    Jeg er Englænder,bosatte i Danmark i 35 År. Har altidhaft med får at gøre . Jeg begyndte så småt at klippe sammen med min far fra 10 års alder.
    Nu har jeg cirka 100 moder- dyr uldfår, Wensleydale, Jakobs og krydsning af disse racer.

    Jeg er begyndt at klippe i år men vejret driller. Jeg kan godt klippe når det er fugtigt men ulden tørrer bedre på fåret end i mit værksted. Meget af min uld sælger jeg, enten rå eller farvet og kartet på mine maskiner. I har set billeder af noget af det sammen med Bentes hundeuld, og her er et billeder af noget meget mørk ktydsning uld. Håber jeg kan klippe snart igen fordi jeg skal på dyrskue i England i næste uge og er måske i gang med at købe en gård i Sverige men det er en anden historie. På genhør, Renee
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Regn ødelægger min programme lige for tiden. Der skulle kom en professionelle fåreklipper for at klippe de fleste af mine dyr men hver gang vi aftaler noget, regner det. Derfor må jeg bare klippe videre. Der er alligevel lyse punkter igennem skyerne! Jeg er blevet SÅÅÅ misunderlig på hundeuldens fine karteflor. Jeg vil også - Tænkte jeg. Jeg kan også - tænkte jeg. Jeg kan ikke hendes blandinger, har hverken hunde eller kaniner, men det jeg har fået ude af anstrengelserne er udmærket. Der er tre kilo, Jeg skal bruge et kilo selv (er godt igang) Så jeg har to kilo til salg. FORBUDT FOR FRU VINDING! Der er meget Wensleydale i blandingen som gør det silkeagtig men jeg har forsøgt at tilsætte "gnister" for at give en primitivt effekt når det er spundet. Venlig regnfyldt, lunefyldt hilsner Renee.

    4 billeder:
    ulden på kartemaskinen (uskarp fokus)
    detalje
    kartet uld
    detalje
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nej det kan du ikke, jeg snupper de 2 kilo
    Så bare hold jer væk væk væk væk ikke komme her og masse...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    ingeborg Gæst
    Hvor er det spændende og sikke et arbejde.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •