Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Raglan med forskellige maskeantal?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289

    Raglan med forskellige maskeantal?

    Kan det lade sig gøre at lukke forskellige antal masker på hver side af raglan?

    ---
    Jeg er ved at lave "min egen" strikkeopskrift, som jeg så kan følge fremover.

    Jeg vil gerne lave opskriften med raglan-lukning, men jeg har ikke strikket med raglan-lukninger før.
    Jeg har så gennemset mange forskellige opskrifter og lavet en hel del strikkeprøver, så jeg kan godt strikke med raglan-lukninger.

    Men mit spørgsmål er om man kan lukke et forskelligt antal masker.

    Mit problem er, at alle de raglan-opskrifter jeg har læst igennem, har alle smalle ærmer og jeg vil gerne have løse ærmer, men det gør så at jeg har flere ærme-maske end krops-masker og ikke ved om man kan det med raglan-lukninger.

    ---
    Jeg er kommet til at tænke på, at det måske kan lade sig gøre at lukke 2 m på hver side af raglan på hver 2. omg og så lukke 1 m på den ene side af raglan på hver 2. omg skiftevis, således at der bliver lukket 2 m af på forstykke og ryg og 3 m af på ærmedelene.

    Nogen der ved om det kan lade sig gøre og bliver pænt?

    Derudover findes der jo forskellige raglan-indtagninger, men jeg har ikke kunne finde en måde der lukker for 3 masker, kun 1 eller 2 masker:
    2 drejet ret sm og 2 r sm -1 maske
    1 ret løst af, 1 ret og den løse maske over og 2 r sm -1 maske
    1 ret løst af, 1 ret løst af, 1 ret, begge de 2 løse masker over og 3 ret sm -2 masker

    Jeg kunne selvfølgelig kaste mig ud i det og strikke den første bluse, men der er jo temmelig meget der skal pilles op hvis det ikke bliver godt, når man strikker med raglan og har hele strikketøjet er på rundpinden.

    Jeg har lavet strikkeprøve med:
    2 ret sm, 3 ret sm (for at få -3 masker) og så 1 ret løst af, 1 ret løst af, 1 ret, begge de 2 løse masker over - for at få lukket 3 masker på ærmedelen og 2 masker på kropsdelen, det ser umiddelbart ud til at det kan lade sig gøre, men jeg kan ikke overskue om det også vil gøre det, når det bliver på hele blusen.

    Jeg håber rigtig meget, at nogen herinde kan hjælpe mig, for jeg er sikker på ,at når jeg først har opskriften på plads, så kommer den til at bringe meget glæde og mange fine bluser fremover.

    Håber at jeg har fået forklaret problemet godt nok til at det er forståeligt.
    Sidst redigeret af Kjelfred : 14-03-2015 kl. 11:48
    Mange hilsner, Anette

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Jeg er kommet til at tænke på, at det måske kan lade sig gøre at lukke 2 m på hver side af raglan på hver 2. omg og så lukke 1 m på den ene side af raglan på hver 2. omg skiftevis, således at der bliver lukket 2 m af på forstykke og ryg og 3 m af på ærmedelene.

    Nogen der ved om det kan lade sig gøre og bliver pænt?
    Mange hilsner, Anette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •