Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Trusse-bogen, hjælp til mønster

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432

    Spørgsmål Trusse-bogen, hjælp til mønster

    Kære Rokkere

    Jeg er gået i gang med Trusse-bogens model 19, som er tætsiddende tights til mænd. MEN... jeg forstår ikke, hvor meget sømrum, jeg skal lægge til hvor, når jeg vil lave dem uden gylp. Er der mon nogen, der kan hjælpe?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Kender desværre ikke bogen. Men hvis mønstret er tegnet op med gylp, så er det vel bare at fjerne den, og så lægge almindeligt sømrum til.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    OK, der står nemlig sømrum til to af kanterne på forstykkerne (bulen foran og forskellige sømrum til de to sider), men resten er kun beskrevet for varianten med gylp. Det kan være, jeg bare skal kaste mig ud i det. :)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Det kan være, jeg bare skal kaste mig ud i det. :)
    Ja da!!
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Så er der klippet, og jeg har fundet ud af, at min overlocker kan lave flatlock. Ikke dårligt sådan en mandag aften. :D

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Fotos fotos fotos!!!
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Skal nok, men skal lige arbejde, hente børn, "fodre af", putte osv., før der er tid til at sidde ved maskinerne. Manden skal "selvfølgelig" være på messe de næste dage. :D

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    INTET er vigtigere end fotos
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    ja vi er foto narkomaner
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Hmmm... det lader til, at modellerne i den bog er meget høje i taljen og brede (også i skridtet). Har udeladt sømrum helt og taget 2 cm af højden hele vejen rundt. Næste gang må jeg vælge en str. mindre - eller endnu bedre finde et andet mønster. Jeg har udeladt sømrum helt og taget 2 cm af højden hele vejen rundt. Men ok, han har ikke prøvet dem på endnu, og derfor er der heller ikke hæftet ender eller sat elastik i taljen.

    Min kære husbond er bare overhovedet ikke vild med tanken om, at jeg syr til ham. Det bunder nok mest i, at han er vant til at se mig sy farverigt pigetøj. Så for at drille ham lidt, valgte jeg "snabelstoffet" med elefanter.

    Jeg slog åbenbart hjernen fra, da jeg satte mig til overlockeren, så hvad der skulle have været alm. overlock-søm er endt med at være flatlock med "ribberne" udad. Men pyt, jeg tjekker det af på listen over ting, jeg skulle lære og gør det (nok) aaaaaldrig igen... måske...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •