Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: En bestemt strikket krave

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    En bestemt strikket krave

    Staal vil meget gerne lave denne krave IMG_6449.jpg som vi har fået ind på hoved depotet, Staal har prøvet at strikke den af, men det lykkes ikke, er der nogen der har mulighed for at finde/ hjælpe med en opskrift så vil hun blive meget glad.

    Vi har jo en del bomuldsgarn på depotet, og den her kan jo *pynte* en hver lille piges bluse/ kjole op.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    den her kan jo *pynte* en hver lille piges bluse/ kjole op.
    Var det ikke kun i 80'erne, at de var populære?

    Men jeg skal da gerne forsøge at lede efter et mønster.

    Ellers. så plejer Missemor da at være ret ferm til at aflure mønstre
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Denne her "lugter" da lidt af at ligne lidt (hvis man bare dropper at lave stykket oppe omkring halsen) Mønstret er her: http://www.ravelry.com/patterns/library/lacy-neckwarmer
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja hvem andre end dig kunne finde den stor TAK , det med halse kan hun godt finde ud af, men nu kommer vi til det værste den er på engelske og jeg har printet den ud ; men kan allerede nu se at den kommer til at volde problemer; men prøver lige med at sætte den på oversættelse.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den kom så til at se sådan ud


    Lacy Neckwarmer
    Materialer Elsebeth Lavold Silky Wool, 50 g / 175 pr nøgle, sport vægt, 1 nøgle 16-tommers størrelse 5 og 7 rundp
    Gauge: på størrelse 5 nåle, to 12 st vinkler = 4 tommer. At arbejde en sporvidde farveprøve, slå 25 m op. Række 1: * 1 r, slå om, 4 r, sl 1, 2 r sm, løft den løse m, 4 r, slå om * rep mellem * s, ultimo K1. Række 2: vrang. Rep rækker 1 & 2, indtil farveprøve er 4 inches høj. BO og måle gauge.
    Størrelse: Når blokeret, foldet på midten og lagt fladt ud, arb måler ca 14 inches ved foden, 10 inches lang øverst og 6 ¼ i høj.. Passer til de fleste voksne kvinder.
    Bemærkninger: 1. at hjælpe slåes det rigtige antal m og etablere mønsteret, placere en markør efter hver 18 m. Der vil være 11 vinkler med 18 m hver i det første afsnit. Brug en anden farvet markør for starten af ​​runden. 2. Ved længdemåling, lægge det stykke fladt og måle lige op en af ​​Lacy pigge.
    Retninger ved hjælp størrelse 7 p, slå 198 m. Deltag, pas på ikke at sno m. Strik en rnd. Arbejde følgende mønster: Rnds 1, 3, 5: * 1 r, slå om, K7, sl 1, 2 r sm, løft den løse m, K7, slå om * rep mellem * s til slut. Rnd 2 og alle lige numre rnds: strik. Rnd 7: * 1 r, slå om, K5, SSK, sl 1, 2 r sm, løft den løse m, 2 r sm, K5, slå om * rep mellem * s til slut. Der vil være 16 m pr Chevron, alt 176 m, efter rnd 7. Rnds 9 & 11: * 1 r, slå om, K6, sl 1, 2 r sm, løft den løse m, K6, slå om * rep mellem * s til slut. Rnd 13: * 1 r, slå om, 4 r, SSK, sl 1, 2 r sm, løft den løse m, 2 r sm, 4 r, slå om * rep mellem * s til slut. Der vil være 14 m pr Chevron, alt 154 m, efter rnd 13. Rnds 15 & 17: * 1 r, slå om, K5, sl 1, 2 r sm, løft den løse m, K5, slå om * rep mellem * s til slut. Rnd 19: * 1 r, slå om, 3 r, SSK, sl 1, 2 r sm, løft den løse m, 2 r sm, 3 r, slå om * rep mellem * s til slut. Der vil være 12 m pr Chevron, alt 132 m, efter rnd 19. Rnds 21 & 23: * 1 r, slå om, 4 r, sl 1, 2 r sm, løft den løse m, 4 r, slå om * rep mellem * s til slut. Skift til størrelse 5 nål og arbejde følgende mønster: Rnd 1: * 1 r, slå om, 4 r, sl 1, 2 r sm, løft den løse m, 4 r, slå om * rep mellem * s til slut. Rnd 2 og alle lige numre rnds: strik. Gentag rnds 1 & 2 til arb måler 6 inches fra opslåningskanten. Gentag rnd 1 gang. Strik en rnd. Luk af knitwise. Hæft ender og blok.

    Den går ikke ..der er mange forkortelser Staal ikke kender.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    K betyder ret, så hvis der står K6, så skal man strikke 6 ret. P er vrang, så P6 er 6 vrang

    Vivian Høxbro har nogle gode ordbøger, som kan printes ud.

    http://www.viv.dk/side.asp?Id=148316
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jeg prøver lige at køre den igennem "bubbihundens oversætter" (og det har den så været nu, og bliver sendt til Hundeuld)
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Så er der en lille opdatering;

    Jeg har spurgt Joy, der har lavet mønstret om det var ok, at dele det her på siden, og hun var mere end villig til at lade mig gøre det.

    Så derfor kan mønstret frit deles til andre varmestuestrikkere.

    Jeg sender det også til Joy, som så ville lægge det op på Ravelry til download derinde. Så fremover vil det være tilgængeligt i både en dansk og en engelsk version.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tusinde TAK bibbihund og hvor gjorde du Staal mega glad TAK.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Det var så lidt så lidt. Håber, at det giver mening i virkeligheden. Jeg strikker jo ikke selv, jeg læser bare det der står, og oversætter det.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •