Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 21

Emner: Nis

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Nis

    Kæreste Linda

    En henvender sig ærbødigst og ydmyg. Med en forespørgsel om, hvorvidt en måske kunne få hjælp ved dig. En bliver altså nødt til at spørge, om en kan lave en byttehandel, hvis det skulle forholde sig sådan, at du inden jul kunne nå, at lave en af de dersens nisser. Nu er det sådan, at ens moder synes, en er noget af det flotteste inden for nisser. Og en må da indrømme, at det er aldeles let at give hende ret. Nu kommer så det næste, kunne det tænkes, at du ville lave en sådan figur, der tilnærmelsesvis kunne blive lige så flot som en selv, for da ved, en at ens moder ville blive rørt til tårer, hvis hun fik en sådan kostelig gave til jul. Nu forholder det sig sådan, at en jo ikke har de der menneskepenge, og en lever ved at bytte sig frem. Men hvis en nu sendte noget af det stof, ens moder har i så rige mængder, i skufferne der hjemme. Det er jo så de rigtige stoffer bi nisser, får lavet vores tøj i, og ikke noget af det der frygtelige nymodens stof, som en aldelis ikke kan holde ud at have på ens krop. Kunne det måske gå an i byttehandlen ? En kunne jo sende en pakke til dig, og du kunne se, om det kunne række til sådan en forunderlig lille udgave af en. Nu forholder det sig jo sådan, at en har fuld forståelse for, hvis du dertil ikke kan finde den fornødne tid. Men en kunne altså ikke nære sig, da tanken alene, om hvor rørt ens moder kunne blive ved gaven, tager fat helt ind til ens hjerte. Herunder sender en lige et par billeder, både en hvor ens mor så grueligt godt kan li at kigge på, men også en hvor en selv synes en går helt hæderligt an. Dette til, så at til du kan se om det er et arbejde, du kan forestille dig at gøre.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    Jamen søde drillenisse, vi vil da gerne glæde din mor ikke sandt.
    Jeg har lige et par forespørgsler, som selvfølgelig, skal have deres nisser engle. Så skal jeg da gerne se på sagen, og det skal nok blive før jul.

    Hilsen Linda
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nessinellird

    Jamen søde, søde, søde Linda, hvor er en glad -en hopper og springer af bare overstadighed. Vil straks sende bud til min søster om at " låne" lidt stof fra vor moders kommode. En vil så derefter når du har fået pakken, gerne have en melding om det en får sendt, er nok til en hel nisse, en vil jo nødigt skulle gi ens mor det halve af en selv. Og jo, hvis der skulle vise sig at være til mer, (sådan i menneskelig værdi i stoffet) end en størrelse som en, ja så er en jo så sparsommelige, at en måske godt kunne tænke sig en sådan figur af Gertrud ( ja, det er jo hende en regner med at skulle giftes med om ikke mindre en 12 - 14 år.) Det kunne da være så rart, når en er hjemmefra i længere tid, at ha sådan en lille udgave af hendes herligheder med sig. Men en ting må du love en, og det er, at du fortæller det som det er, en er jo ikke vant til at bytte med mennesker, og vil ikke komme i forlegenhed, hvis det en sender, ikke har den værdi et sådan pragtstykke er værd.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Linda

    Spørg lige din søster om det kunne være så heldigt at hun måske også havde lidt pels rester i skuffen.

    Jeg vil jo nødig stå i den situation, at skulle skalpere en nisse.

    Hilsen Linda
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Hvad siger du dog, en bliver jo helt kold helt ind til benet, jo da, en skal nok huske at spørge ind til pels. Og sig da så endelig til, hvad du bedst kan bruge. Har jo fået sådan en privat besked herinde før, Så har du en oplistning af hvad du mest kan bruge, så send du den til en , og en skal se hvad en kan gøre, en har ikke så meget forstand på stoffer, men det har ens søster. En ting har en lært , en går kuns i hør, bomuld og uldstoffer, IKKE de nymodens, fy og føj da. Ens nathue er da også af det fineste uld, for så fryser en ikke under søvnen. Her ser du min nathue, ja den er jo ikke en en viser sig offentlig med, så du skal helst ikke vise den til nogen, men en har det så godt med den, at skulle en ikke som nisse gå med den anden om dagen, kunne en godt foranlediges til at ha den på, for den er bare så dæjlig.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Linda dog ... bliver da helt flov på Rokkefolkets vegne vidste ikke du var så barbarisk. Jeg har da nogle skindrester i gemmerne, vil da gerne putte noget i en kuvert til dig! (så vi ikke skræmmer Nis væk ) Søde Nis, du skal lige vide, at Linda er lidt hurtig i vendingen, og ikke mener spor med den voldsomme udtalelse. Hun er nok en af de næreste venner til nissefolket her inde. Så bare rolig !

    Linda - Hvilke farver ?? og hvad med karteflor - det synes jeg blandt andet giver flotte fletninger ! (altså ikke at Nis-dukken skal have fletninger - nej undskyld Nis , kunne ikke lige lade være)Jeg har faktisk nålefiltet nogle "parykker ind imellem de bliver rigtig fine - også til "vildt" strithår !
    Sidst redigeret af OPR1 : 02-01-2007 kl. 18:06
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    Jeg kan berolige nissen, og alle de andre små nisser trolde og engle.
    Jeg har lige modtaget en stor pose, med det lækreste hår til mange søde nisser m.m.
    Som Dorthe skriver, jeg mente det ikke så alvorligt, i kan ganske roligt lette på nissehuen, jeg skalperer ingen.
    Jeg laver nisser, ødelægger ikke. Man er vel nisseven

    Hilsen Linda (med hår til mange nisser)
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    En er da så vældig lettet over nissemagerens ord.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    Hej Nis

    Jeg synes du svigter os, er du ved at blive sløv i betrækket, ok du er jo heller ikke så gammel.
    En ganske ung nisseknægt.
    Det kan være det muntrer dig lidt op, når jeg fortæller dig, at jeg har lavet en nisse, som jeg synes passer lige til dig.
    Jeg vil vove den påstand at den, er næsten lige så flot en fyr, som dig, men kun næsten.
    Den mangler jo din alt overvindende charme, og store personlighed.
    Imorgen skal den stakkels nisse så have sig et sæt tøj.
    Så sætter jeg et billede ind, så du kan se om du kan bruge den, til din mor.

    Nisse hilsen Linda
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Ja, nu har vi jo skrevet lidt sammen i at andet indlæg. For hvis dette ikke var tilfældet, kan du se herunder hvor gal en er/var ( nisser er ALDRIG sløve i betrækket) !

    Men, hvor al ens vrede forsvinder, som dug fra solen ved dine næste liniers søde klang. Jo, en ved jo godt, en ikke ser så ilde ud endda. Men te at du tilmed, kun med ord her igennem, også har kunnet opdage, at en har charme og en stor personlighed, ja det viser jo hvor stor en nissekender du er. En er da ganske tilfreds med, at dukken ikke skal præsenteres uden tøj på. Det takker en jo så indeligt for. Det med nissenumserne i glas hos Olivia (som en til stadighed prøver at glemme alt om) der kunne en mærke, at ens grænse var nået. En glæder sig nu rigtig meget, nej faktisk helt uoverstyrligt meget, til at se, hvad du Lindapige, har frembragt til mig.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •