Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Overførsel af print til træ...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Overførsel af print til træ...

    Hvad laver jeg så en lørdag aften Joe jeg har leget med en udskrift fra printeren, limlak og en gammel hylde fra havestuen. Tanken er at dekorere de aflagte møbler, som er flyttet derud, så dette er blot et forsøg.

    Hylden er blevet malet med limlak, printet er blevet lagt på (med farven nedad) og glattet ud med kanten af et plastikkort, så har det tørret i 4-5 timer, hvorefter papiret er blevet vædet med en svamp og forsigtigt trukket/gnedet af, så kun farven er tilbage på træet. Tålmodighedsarbejde. Og jeg har været lidt for flittig med at gnubbe... Næste gang blever motivet desuden klippet (groft) ud istedet for at have en masse hvidt papir, der skal fjernes med gnubning.

    Andre, som har prøvet det og har lyst til at vise frem og fortælle?

    test overførsel af print.jpg
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvilken sjov ide, fandt lige den her video om det https://www.youtube.com/watch?v=_NjYbAAQ4vw og hvis man ikke har træ kan man jo gå til tømmer virksomhed, de har altid nogle rester SUPER Zep

    Mange gange ligger der også træstumper på genbrugspladsen.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Man kan også bruge malerlærred på den måde. Har desværre ingen billeder at vise.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg prøvede allerede sidste år engang på lærred. Men da brugte jeg decoupagelak og det bandt ikke særlig godt. Men limlakken er bedre. Jeg har så også set på FB, at nogle laver en blanding af 1 del trælim eller skolelim og 2 dele vand. Men det har jeg ikke prøvet endnu. Det er en super video
    og Julemor

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •