Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 64

Emner: indbrud og tyveri i vores have

  1. #51
    Johannasdatter Gæst
    Næh - jeg vil hellere ikke spise dem.
    Lige nu kan man læse på tekst-tv DR 116, at forskerne faktisk ikke ved hvor bæsterne kommer fra
    Ehm ... undskyld ...
    nej - nej - nej ... luft ... hi, hi
    i vores have kom de fra naboen af...

    jeg skriver igen, når
    jeg har beroliget mig

    hej, hej

    Johannasdatter

  2. #52
    Ulla P Gæst
    Så er løsningen her:

    http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=920574

    Overraskende - ikk´??

    Men OK - OleOpfinder har jo sin berettigelse - han bruger dén viden vi alle har, og kobler det sammen med nytænkning - og vupti - en sneglerende med tag, så saltet ikke skyller væk.

    Så nu kan I bare gå i gang alle sammen - med mindre I vil vente et år eller mere, før OleOpfinders smarte tingest kommer i produktion og handel.


  3. #53
    Johannasdatter Gæst
    Smart!
    Hele DK er jo gået i selvsving i krigen mod de slimede...

    I går fik jeg følgende tips: www.bioplant.dk/Nyttedyrdk/produkter.php?produkt_id=11

    Kunne det være noget?

    Havehilsen fra
    Johannasdatter

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Hvis man nu lægger feks. flies rundt om det der ikke må komme slengle i (evt. hele haven) så der ikke er planter der gror ind over.
    Lægger en række brædder
    skruer en tagrende fast i brættet.
    en lægte med et lille tag skal også skrues i tagrenden,( elles klatre de bare op ved siden af) og så bare salt i.
    så burde man vel have styr på dem.
    Det er en omstendelig og dyr opskrift, men jeg tror den virker

    er der nogen der er desparat nok til at prøve
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    på tv-midtvest viste de klip fra en der bare havde lagt gamle brætter ud i nærheden af sine rabarber , der gik hun så hen flere gange når hun var i nærheden løfted brættet og klipped de snegle over som lå der under, hun sagde også at hvis man lagde æblestykker under brættet så ville de også myldre frem så man kunne slå dem ihjel, hun havde næsten ikke dræbersnegle i sin have for de blev holdt under kontrol der , inden at de kom ind i haven
    hilsen
    Tella

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Vil blot lige gøre opmærksom på, at det slet ikke er for tidligt at være obs på sneglene nu! Kan håbe, at den "vinter" vi havde i sidste uge har gjort has på nogle småsnegle (håbe håbe). Jeg er personligt gået totalt væk fra Ferramol efter Pindsvinevenners afsløringer af EDTA i sneglegiften, der mistænkes for at have dræbt bla. pindsvin.

    Den her haveplage er efterhånden blevet en hel folkelig videnskab med mange kroge i, som er næsten uoverskuelige. Derfor blev jeg også henrykt forleden, hvor jeg opdagede et helt nyt forum kun for dræbersneglen og har meldt mig ind http://www.dsnegl.dk
    og Julemor

  7. #57
    lillebi Gæst
    Min mor vandre rundt med et sylteglas af de helt stor når hun er i sin have, deri er en "lækker" blanding af sprit og vand. Det var et råd hun fik af min morfar som var gartner. Han sagde altid at de blev fulde af spritten og druknede i vandet. Om det er sandt ved jeg ikke men de dør hurtigt og når glasset er fuldt graver hun indholdet ned og fylder en ny portion sprit/vand på og det lugter ikke.

  8. #58
    Ulla P Gæst
    Jammen øhhhhhhh - så er jeg osse meldt ind.

    I år (for 14 dage siden) så jeg for første gang en dræbersnegl i min have - en lille nyklækket satan!!!
    Der er ikke meget jomfruelighed over dé bæster.

    I Odense måtte jeg sløjfe køkkenhaven og anlægge græs over det hele.

  9. #59
    Ulla P Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lillebi Se meddelelser
    det lugter ikke.
    Dét er en god detalje ... for stanken er FÆÆÆÆÆL, når man bruger salt/kogende vand.

  10. #60
    jaheta Gæst
    man kunne også anskaffe sig et par moskusænder , de spiser dem med velbehag hvis man får fat i et par ællinger , kan man jo altid slagte dem til efteråret så er juleanden hjemme , jeg har selv haft moskusænder og de blev meget tamme , ja selv renlige blev de også , for de gik i køkkenet og spiste af hundens mad
    Jane
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •