Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 64

Emner: indbrud og tyveri i vores have

  1. #41
    Johannasdatter Gæst

    Eftersigende kan en aktiv hjemmeværneindsats tidligst gennemføres i starten af september

    Bæsterne er er jo så småt påbegyndt paring og æglægning - så: hvad var det nu lige HV'erne skulle sættes til?????


    Gu'fadderbevarmigvel
    Kan i holde jer munter
    Johannasdatter

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    NY måde

    Her er en ny måde at samle snegle på..

    Vores vandtønder er mere end fulde af alt det her regn, så vi har sat en 1 tomme slange på hanen, og har lagt den op ved de store træer i baghaven, det funger mægtigt godt...

    Nå, sidste gang der kom en ordentlig skylle kunne vi ikke forstå hvorfor skidtet ikke fungerede, men imens Jens med regntøj stod og kiggede på det, så skete det, lige pludselig kom vandet (240 liter) med et tryk meeen først kom der en hel del snegle ( sorte), de havde begivet sig op i slangen der lå på jorden.

    Nå så det gør de de bæster tænkte jeg..
    Så nu vil jeg finde en gammel slang frem, hælde godt med vejsalt i den, ryst det ind på midten af slangen, så kan den fungere som sneglefælde, lad os se om det virker, sagde morderen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #43
    Laurine Gæst
    Jeg har kun snegle med eget hus i min have.......bl.a en hel familie af vinbjergsnegle, og de er jo bare hyggelige, at ha' gående



    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #44
    jytte molin Gæst
    det har jeg sågu da ikke tænkt på, de kære politikere har nok opdaget at hele deres have er ædt nååååå hvor synd for dem, så må vi jo have gjort noget ved det

    har hørt de kommer fra et sted i Spanien, skulle være kommet herop med nogle planter, men hvordan ser der så ud der hvor de kommer fra, er de helt planteløse dernede, for sultne er de

  5. #45
    Dorado Gæst
    Altså jeg har hørt absolut INTET om dræbersnegle hernede.
    Til gengæld render alle spanierne med måsen i vejret,
    når det har dryppet lidt, og samler snegle til tapas.

    Så hvis de kommer herfra, må det være fra Nordspanien,
    for her tror jeg sørme her er for tørt.

  6. #46
    jytte molin Gæst
    Niche i naturen

    Iberiske skovsnegl hører hjemme i Spanien og Portugal, hvor den ikke er noget større problem, da klima og naturlige fjender holder bestanden nede. Den er antagelig spredt rundt i Europa via transport. I Norden blev de første individer observeret i Skåne i 1975. Herhjemme blev den første gang registreret i 1991. Sneglen er sandsynligvis indslæbt tidligere og har opformeret sig upåagtet op gennem 1980’erne. Nogle år, især i 1997 og 1998 er der konstateret masseforekomster. Den iberiske skovsnegl favoriseres af fugtigt, lunt vejr og kan forekomme i tusindtal med omfattende gener og skader til følge.
    Efterhånden har en række danske arter, bl.a fugle, padder, rovsnegle og pindsvin sat både æg og små snegle på deres spisekort. Selv lever sneglen af en lang række plantearter, og den foretrækker frisk organisk planteaffald frem for velomsat materiale. En lang og tør periode maj reducerer bestanden naturligt.
    http://www.havenyt.dk/images/upload/...egle_360_2.jpg

    se her er årsagen dorado til du ikke har hørt om den, her i Danmark har den ingen fjender

  7. #47
    Dorado Gæst
    Taaak, Jytte, så er jeg mere rolig.

    Men vi har altså ingen snegl på vejn, og derfor heller ingen regn.

  8. #48
    jytte molin Gæst
    ja dorado du kan tage det roligt

    og det er jeg også ved at gøre, det er ved at blive en vane at gå en tur i haven, jeg får frisk luft ,motion og set haven hver aften,

    lige så godt tage det positivt

  9. #49
    Charitas Gæst
    Har netop læst i Ekstra Bladet at en Svensk restauratør hævner sig på dræbersneglene på sin helt egen måde - Han spiser dem AAAAAAADDDDD http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...icle319955.ece

  10. #50
    jytte molin Gæst
    føj for den lede, om jeg så fik penge for det ville jeg ikke spise dem

    jeg har lige opdaget at de er i gang med al vores salat, så op med det hele, ulækkert at vide de har kravlet med al den slim og bakterier fy faen

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •