Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 64

Emner: indbrud og tyveri i vores have

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Å hvilken dejlig pindsvin.. bare vi får dem igen her i vores område, en over gang havde vi mange, men så lige pludselig for ca 20 år siden forsvandt de.. Måske sygdom der har taget dem.. vi har tænkt at prøve at få nogen stykker igen evt. igennem dem der tager pindsvin til sig, natur er der nok af her, og vi kunne jo hjælpe dm lidt ved at lave en kvas bunke bo, og da der er gået så lang tid uden, så må den evt. sygdom vel værer væk.
    Men de er rigtig gode til det med snegle, vi har sorte skovsnegle her i bunkevis..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #22
    Johannasdatter Gæst

    Help wanted

    vi kan ikke mere. Har samlet ca. 5000 af bæsterne hver dag, kravlet krumrygget over hele matrikel hver dag op til flere gange. Spandevis kogende vand og meterdybe huller til begavelsen af slimet.
    Nu opgiver vi og samler kun dem der prøver at invadere huset.
    Vi tør ikke åbne en dør eller vindu uden at se alle sprække efter.
    Hvad vil bæsterne der? Op ad endgavlen i førstesals højde?
    I går var i vores avis et åbent brev til miljøministeren om at det er ganske uforståelig hvorfor der er afgift på sneglegift på 50 %. Så der er andre som også har tænkt tanken.
    Men jeg er nu mere bekymret for colibakterierne og mangel af regnorm i vores have. Disse 2 ting vil jeg gerne have rydet op i, før der kan påtænkes genetablering af køkkenhave overhoved.
    Undskyld - men jeg har bare fået nok og er utrøstelig ked af det.
    Er der ingen ende på det mareridt?
    Johannasdatter
    P.S.: Jeg citerer lige forfatteren af læserbrevet i avisen:
    Jeg vil derfor tillade mig at opfordre de ansvarlige ministerier til at medvirke til at redde vores haver og natur fra denne katastrofale trussel, enten ved at fjerne afgiften eller give kommunrerne støtte til at hjælpe borgerne med at bekæmpe den landsomfattende dræbersnegleplage

  3. #23
    Ulla P Gæst
    Jeg føler virkelig med dig.

    Jeg havde den dejligste køkkenhave - men anlagde græs for 8 år siden - netop på grund at de s*t*ns bæster og deres kolibakterier.
    Jeg havde ellers de lækreste jordbær.
    Ja, de kravlede osse ind i huset.

    arghhhhhhhhhh

    Så du kan tro, jeg forstår dig - og føler med dig.

  4. #24
    Johannasdatter Gæst
    Tak, kære Ulla - men det kan da ikke være meningen at vi alle sammen kun skal have græs. De nye snegle - altså dem der har parret sig med skovsneglen - dem ser vi æde regnormene og angribe vores vinbjergsnegle. Hallo!

    Nåh, endnu en gang tak for svaret midt om natten
    fra
    Johannasdatter

    P.S.: Connie Hedegaard skulle faktisk få at vide, at vi borgere ikke kan tage et grønt ansvar, hvis hun lader os i stikken her.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja, de bæster er noget møg..
    vi henter ikke planter nogen steder af samme grund, for vi har dem ikke her endnu, men de skal såmen nok komme..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #26
    jytte molin Gæst
    ja sådan sagde jeg også sidste sommer, nej dem havde vi ikke,

    så var der en der sagde prøv at gå ud med en lygte når det er halvmørkt og jeg blev klogere hold kæft de vrimlede,

    så resten af den sommer og i år går med at samle dem op, men heldigvis har vi et meget stort bed hvor vi har lagt flis ud og der bliver de for de gemmer sig nede i flisen, godt nok var der en som sagde de ikke kunne lide flis, det har de bare ikke hørt,

    jeg troede heller ikke de kravlede over asfalt, men jo jo der er ikke noget der forhindrer dem, jeg kan bare blive sur når man bor på en lille vej og det halve af dem siger det gider vi ikke tage os af, så nu lægger jeg gift ind mod naboen,

    men nu har jeg fået et nyt råd, skær en sort affaldssæk op, eller tag et brædt, et gammelt tæppe læg det ud og stik en pløk/pind i hjørnerne, næste morgen skulle der være en masse under som er lige til at samle op.

    angående de colibakterier der følger med anede jeg det ikke før i aftes da jeg læste om det og hele eftermiddagen rodede jeg i det bed og tog mange med bare fingre, håber ikke jeg bliver syg af det

  7. #27
    Johannasdatter Gæst
    Tak for svaret, hundeuld og Jytte. Men nej, Jytte du bliver ikke syg - du vasker da hænder inden du spiser, det gør børnene jo ikke altid.
    Det står også på skov- og naturstyrelsens hjemmeside at man ikke skal røre dem med bare fingre.

    Hit med handskerne, eller gør som jeg gør: slæber på en sandkasseskovl og lugejernet i min lugekurv, så bagfra snupper jeg dem med slimet på sandkasseskovlen og lugejernet i højre hånd assisterer lidt - vupti er det mig der bestemmer sneglens skabne.

    Har det rigtig dårligt med at lade huset og haven være for at tage på sommerferie - hvad bliver så synet, når vi kommer hjem?
    græder en lille tåre på min husbonds veje, i eftermiddags faldt hans sidste bastion DRIVEHUSET... hold op hvor blev han gal.
    Så virker ens kone overhovedet ikke hysterisk længere
    God torsdag til jer alle sammen fra
    Johannasdatter

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    5700 Svendborg
    Indlæg
    24
    Fandt et råd i avisen.
    Vand med jernvitriol. Vand langs hækken,langs grøntsagerne - ikke på grøntsagerne. Damen skrev om morgenen kunne hun skovle døde snegle op.næste dag var der kun 50 døde snegle og tredjedagen var der ingen og hun har ikke set nogle siden. Samme oplevelse har hendes naboer som har vandet med jernvitriol.

    Hilsen Birthechr Svendborg.

  9. #29
    Hannah Gæst
    UH - de bæster, jeg har dem også i min have dog ikke så mange. Jeg lægger gift ud og samler dem sammen, men jeg må nok indrømme at jeg ikke får spist salaten i år - bare tanken om at de har kravlet rundt i det giver mig kvalme

    Alle mine naboer døjer også, ja faktisk hele byen ....

  10. #30
    ingeborg Gæst
    Jeg har haft en enkelt dræbersnegl i min have, men i sommerhuset vrimler det med de slimede bæster.
    Ølfælder er effektive, men det er dæleme klamt at tømme dem.
    Jeg tror jeg vil prøve med noget jernvitirol.Tak for tippet
    Ingeborg

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •