Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 64

Emner: indbrud og tyveri i vores have

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    fyn
    Indlæg
    69
    PU HA blev lige inspireret til lidt sneglejagt i haven, efter at ha sprunget over et par dage. og i tror det er løgn, 79 stk, så nu har jeg lige begået massedrab, håber at jeg blir tilgivet af ham deroppe. ja vi har mange glæder af den skov.
    _____________________
    Rokke hilsen Karma

  2. #12
    Johannasdatter Gæst
    Nøj, hvor er i bare flittig til at skrive her. Tak skal i have. Her nogle billeder fra dagens begivenheder.
    Har været i haven siden kl 4:00 og det har været trist.
    Ligesom hos jer andre kostede det mine hostaer og stedmoderplanter i dag.
    Som i kan se kunne man finde sneglene i flokke af storfamilier, alle steder på vores grasplane hvor der burde være bellis. På et af billedene kan i se deres fremgangsmåde. Det er altså først i dag, hvor jeg ståede op med fuglene at det går op for mig hvad det er for en invasion der har ramt vores have.
    Selvfølgelig er det unmuligt at holde bestanden nede, når man ligesom os grænser op på åben mark og skov med fugtmiljøer.
    Ham i baggrunden tager det helt roligt - også selvom vi så indslaget i de landsdækkende nyheder i aftes - siger han, at det er naturens gang at der er invasion & plage det ene år og så vågner udyrets fjender, som så bliver til den næste plage året efter. Det skal jeg bare lære at forholde mig til og indrette efter. så bøjer jeg mig - det er jo ham, som er den kloge, der gik på landbohøjskole i sin tid - og i dag bliver det beslutningernes dag. Derefter går vi så i gang...
    Nu skal jeg tænke lidt over, hvad jeg kan overkomme at redde og flytte - agtsom vasket i begge ender - til drivehuset. Og så bliver det derhen man flytter fokus mht. opsamling og at aflive dem man finder.
    Mon skaden kan begrænses på et sted i første omgang og så må jeg lære at lade være med at hver gang jeg finder sørgelige rester af mine elskede blomster.
    Johannasdatter
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4760 Kastrup Vordingborg
    Indlæg
    150
    Hi Hi Hi, ja egentligt er der jo ikke noget at grine af men jeg bevæbner mig med en mursten og en anden sten, så når jeg støder på dem lægger jeg dem på murstenen og knalder dem en med den anden sten. Denne metode er ganske effektiv og så for fuglene også noget at spise de spiser nemlig med største fornøjelse mine efterladenskaber.
    Hilsen Kvikkevik
    Alt det vi ikke kan,kan vi lære.

  4. #14
    jytte molin Gæst
    vi fik dem sidste sommer,og i år er der 4 gange så mange, og ja der er mange måder at komme af med dem på, jeg kan dog ikke lide den med saks eller andre skarpe ting,

    jeg har købt sneglegift som jeg strør med varsom hånd rundt om drivhuset der skal de sgu ikke ind, og ellers andre steder hvor de er mest

    så går jeg en aftentur med engangshandske på den ene hånd og en pose med lidt salt (de dør næsten med det samme) jeg har også prøvet at tælle 60-70 stk kan det nemt blive til, så lige en knude på posen og i skraldespanden med dem, det hjælper da lidt til at holde bestanden nede,

    så i aftes på min tur mødte jeg et dejligt stort pindsvin og så sluttede min jagt for den aften

  5. #15
    Laurine Gæst
    http://www.skovognatur.dk/Emne/Natur...arter/Iberisk/ Prøv at kigge indenfor her.

    I forrige weekend, besøgte jeg min datter og fandt i haven en hel koloni af disse bæster. Vi fandt 150 den første dag og 50 den næste. De er bare så frygtelig ulækre, og vi hældte kogende vand på dem, og begravede snasket bagefter.
    Det forlyder jo nu, at de er begyndt at parre sig med skovsneglene, og at dette gør det ganske umuligt at få dem udryddet.......

  6. #16
    lul1971 Gæst
    man kan købe noget snegle"gift" som er ufarligt for mennesker og som ikke optages i planterne. hvis det strøs rundt om beddet æder bæsterne det på vejen og kravler derefter hjem til sig selv og kreperer!
    jeg har ikke prøvet det selv, men er heller ikke så voldsomt plaget af bæsterne.

  7. #17
    jytte molin Gæst
    det er nemlig rgtig, det jeg har er ugiftigt for andre/andet og pindsvin som spiser snegle tager ikke skade, det er blå korn

    når de har spist af kornene kravler de hjem eller du kan se nogle små huller hvor de har gravet sig ned og kreperet, strø rundt om køkkenhaven og næste morgen er kornene væk og jeg har stadig alt i min køkkenhave salat osv.

    de er ulækre det siges de er kommet med nogle planter fra spanien

  8. #18
    Dorit Gæst
    salt salt masser af salt og så siges det at de ike kan komme forbi...men det sidste har jeg ikke selv prövet

  9. #19
    lul1971 Gæst
    godt jeg mødte den her lille fætter i haven den anden dag. måske det er derfor mine geoginer overlever.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #20
    GreteR Gæst
    Dere får leige dere nokon gjess eller ender av en bonde, dei
    er veldig flink til å utrydde desse krypene, siden dei visstnok er ein
    delikatesse for ender/gjess.

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •