Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Ivans filtede strømper

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Ivans filtede strømper

    Jeg har købt noget strømpegarn i Lidl Nina hedder det, det strikked jeg nogle strømper str. 41 til Ivan af , så fik jeg vasket dem ved 50 grader. Det var ikke så godt - garnet tåler kun 30 grader, så de blev filtet så jeg kunne passe dem str. 40.
    Så røg de desværre igen i ved 50 grader nu blev det til en børnestørrelse dem forærede Ivan til en kollegas søn.

    Så strikkede jeg et par meget store strømperIMG_0003.jpg, Ivan synes faktisk at de var meget gode, når de var lidt filtet så nu skulle jeg lave nogle som vi bevist filtede, men de kryber hver gang jeg vasker dem. Så nu klippede jeg dem over ved hælen voila et par håndledsvarmer og den anden del klippede jeg hælen og tåen af og sik sakkede dem på symaskinen.IMG_0004.jpg
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Å stakkels Ivan så har han jo ingen strømper, på den igen Vinni; men super ide med at lave håndledsvarmer af dem.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Prøv det garn jeg mener det er Aase garn eller mor Aase , det filter let og ikke mere end de 30 grader når du vasker dem, det er nok til en let filtning.

    48 masker på pind 4½
    25 omgange rib
    25 omgange glat
    hæl over 24 masker og 24 pinde

    strik til storetåen er dækket og derefter luk til tåen, så skulle den være der.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •