Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Julehygge 16-12-14

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Julehygge 16-12-14

    Bedste og Elias 16 dec_400_150.jpg

    Elias stoppe op da han skulle ind af døren for udenfor huset stod et halm neg..
    Der står et halmneg udenfor døren Bedste hvad skal du bruge det til, er det til fuglene ?

    Ja, fuglene kan få resten når vi har taget det vi skal bruge , for i dag vil jeg vise dig hvad jeg lavede som lille pige hvor der ikke sådan var til at få glanspapir og den slags, vi måtte bruge det der var at finde rundt omkring. Min Bedste viste mig hvordan man kunne bruge halm til mange ting og den her med nissernedancing_tomte_straw_rings_lg.jpg er rigtig god, man kan bruge en tom syltetøjsglas eller hvad man nu har, jeg fik lov til at gøre det på blomsterne i vindues karmen.

    Man tager nogle lange stykker halm til at binde rundt om potten, så nogle mindre stykker der bukkes en ½ gang så de danner krop husk der skal være plads til hoved også så de kan få huer på, bind så omkring fødderne og maven og nu sættes hele ranken på potten og bindes sammen, man kan vel bruge lim i dag, så skal der laves små huer vi fik stof rester hvis der var nogen, ellers farvede vi papiret hvor sukkeret havde været i rødt, så kunne det fint bruges,, dem ruller man omkring en finger i gamle dage blev de så syet men i dag limer vi. vupti en dejlig ting at have i sin stue.


    Her kan du læse mere på nettet Elias om hvad man også kan lave af halm og ikke at forglemme den dejlige julebuk Julehalmbuk_2__b468m.jpg som du kan lærer at lave her kig her, her er en på 12 meter den er jo nok for stor selv til min lille have Elias,

    Tegning: Annesofie
    Tekst: hundeuld
    Sidst redigeret af hundeuld : 17-12-2014 kl. 09:12

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Rigtig indendørs arbejde med ungerne...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Hvor sjovt at se.
    Jeg flettede julebukke sammen med min far da jeg var lille...eller rettere han gjorde, men jeg prøvede også.
    Vi sad altid på gulvet i køknet foran komfuret deromme i Skovhuset.
    Der sad vi også når han flette sivsko og hvert år lavede kassevis af juledekorationer osv.
    Alt dette solgte han/vi så i nærmeste byer bagefter og i vores eget lille Zoo.
    Han havde ikke tid til at arbejde de sidste uger før jul, en aftale der var gældende år efter år.
    Eftersom vi jo boede midt i skoven, var alle ting til naturpynt jo rundt omkring os.
    Derfor lærte jeg meget tidligt at klatre til tops i de store granner efter flotte kogler.
    Det så min mor ikke. Det var "vores" hemmelighed.

    Se nu igen....en dynge nostalgiske minder dukker op, hver gang der bliver åbnet en låge.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 Aug 2013
    Geografisk sted
    7790 Thyholm
    Indlæg
    611
    Kære Hundeuld og Bedstemor
    Dejligt med Dagens hygge, og de fortællinger - der følger med.
    Mht. til at flette rensdyr, har jeg en lille tilføjelse.
    Vor præst sku' for 3 år siden jule med nogle unger,
    de sku lære at flette rensdyr.
    Men først sku' præsten lære det :o)
    Det var ikke nemt for hende,
    sku' jeg hilse at sige.
    Men der kom da nogle søde "eventyr" rensdyr ud af fornøjelserne.
    God soldag til alle,
    Reste-Pia

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jamen NU får jeg også julekalender med alle jeres beretninger TAK
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •