Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Julehygge 15-12-14

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Julehygge 15-12-14

    Bedste og Elias 15 dec (1)_400_150.jpg


    Bedst, min far siger at der ikke findes nisser, mor siger der gør ,du er jo gammel så du må da vide det.

    JO, DER FINDES SKAM NISSER Elias jeg har selv set en ude i skoven, ganske vist kun en fod på den ene side af træet og en nisse hue på den anden; B%20&%20E%20advent%203.jpg men det var helt bestemt en nisse skal vi ikke tage en tur i skoven for at vi 2 måske kan finde en..

    Hvis du tror, at nisser er noget overnaturligt vrøvl, tager du fejl – måske. Campus har besøgt en ægte nissolog fra Naturhistorisk Museum i Århus, som mener, at vi bør tage nissen ganske alvorligt.

    http://www.au.dk/univers/arkiv/2009/...r/nr19/nisser/


    Elias fik hurtig jakken på og så gik det ellers ud for at lede efter nisser, det var lidt svært; men så fik de noget naturpynt med hjem

    Julepynten i skoven

    Julen nærmer sig og mange familier er godt i gang med julepynten. Og den hjemmelavede slags er ikke helt uddød endnu. I butikkerne kan man købe masser af materialer til julepynt – meget af det er alt andet end billigt.

    Blandt andet sælges der masser af naturpynt. Ikke mindst til juledekorationerne giver naturtingene noget specielt. Det er næsten et must. Men der er egentlig ikke nogen grund til at betale i dyre domme for noget, man kan hente gratis ude i skoven. Eller?

    Naturpynt = (næsten) gratis pynt

    Det tager naturligvis lidt tid at tage i skoven efter materialer til julepynt, men hvorfor ikke lave en tur ud af det. Ikke mindst for familier med børn er det ideelt.

    Det er nemlig sådan at man i de danske statsskove gerne må samle naturmaterialer. Det man samler må dog kun være til eget forbrug. Der er masser af ting, der kan bruges til julepynt og juledekorationer. Det kan være grankogler, fyrrekogler, mos, bark, nødder, bær, grene – og sikkert en masse andre ting, som man først kommer i tanke om når man er taget i skoven. Der er masser af muligheder – ikke mindst til dem, der har en god fantasi.

    Man må desuden gerne tage de grene, der ligger på jorden – men ikke selv skære dem af træerne. Udtagelsen for dette er dog områder af skovene, som man bruger til pyntegrønt.

    Du kan læse mere om reglerne for at hente naturpynt og naturmaterialer i statsskovene på skov- og naturstyrelsens hjemmeside.

    Naturpynt – tilsat lidt glimmer

    Og har man samlet masser af naturpynt, behøver man ofte ikke så meget andet. Måske lidt guld-, sølv- eller kobberspray? Og lidt bånd, glimmer osv. Dette er muligheden for at frembringe masser af flot julepynt uden der er nogen omkostninger af betydning. Og specielt for børnefamilierne er det ideelt. De fleste børn vil elske at tage i skoven og hente materialer til julepynt – og ikke mindst at lave julepynten. Og det er billigt – især dem, der har børn, har rigeligt at bruge pengene på i juletiden.

    Tegning: Annesofie
    Tekst: vtj - hundeuld
    Sidst redigeret af hundeuld : 15-12-2014 kl. 08:21
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det regner her i dag; men mon ikke der bliver nogle timer en dag hvor man kan komme i skoven.

    Har du brugt noget fra Skoven til julepynt, så vil vi da gerne se.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Igen den dejligste låge.
    Ikke nok med at det er yderst underholdende, det er også lærerigt.
    Supergodt julekalender I har fået lavet.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 Aug 2013
    Geografisk sted
    7790 Thyholm
    Indlæg
    611
    Faktisk er det netop naturpynt, jeg synes bedst om.
    Ja man må tage til eget brug, derude i det fri.
    God pyntelyst,
    Reste-Pia

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •