Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 29

Emner: Skal vi lege med strikke pindene sammen.

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Damen i Bedstemors link brugte 50 masker. Strikkede 6 masker ret og 15 masker glat (der, hvor hullerne skal være).

    Jeg hørte, at hun talte til "fünfzig", "sehs" og "fünfzehn" = 50, 6 og 15. Mit tyske er ikke så godt.

    Det så sjovt ud, da hun strikkede 2 masker sammen drejet, da hun lukkede maskerne af.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Er der ikke nogen der har lyst til at være med ?? Hvis så skriv og fortæl hvad du laver et foto er heller ikke at kimse af .
    Jo, jeg vil - men er ikke helt klar til det endnu. Jeg vil prøve at lave en hue til mit barnebarn med snoningen rundt om hovedet og så strikke toppen på bagefter.
    Jeg har lige en cardigan, der skal gøres færdig - jeg er i gang med at sy den sammen.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    05 Jun 2008
    Geografisk sted
    4300 Holbæk
    Indlæg
    13
    Den ser sjov ud. Er kommet på to-do-listen.
    Lis H.

  4. #14
    cubik Gæst
    jojo søde arbejder på sagen

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja det er let TV arbejde kan jeg sige, det går tjept derud af. og den huen har jeg også tænkt på Inge
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu er jeg også igang med 50 masker på pind 4. Jeg glemte selvfølgelig, at der også skal være et par kant masker. Så jeg er ved at pille 2. pind op. Jeg retter mig efter Bedstemors link.

    Jeg går ud fra, at den trækker sig sammen, når jeg "hækler" bagefter. Den er temmelig bred.

    Hvor lang skal den være?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Se nu går alt jo ikke som man drømmer om jeg havde forregnet mig med garnet, så halse dissen blev lavet om til en hue. 123.jpg
    Sidst redigeret af hundeuld : 20-11-2014 kl. 22:35
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det er en fin hue - bedre held næste gang med halsedissen

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Damen i Bedstemors link brugte 50 masker. Strikkede 6 masker ret og 15 masker glat (der, hvor hullerne skal være).

    Jeg hørte, at hun talte til "fünfzig", "sehs" og "fünfzehn" = 50, 6 og 15. Mit tyske er ikke så godt.

    Det så sjovt ud, da hun strikkede 2 masker sammen drejet, da hun lukkede maskerne af.
    Jeg har 7 masker retstrikning (1. maske ret løs af), 15 masker ret/vrang, 6 masker retstrikning, 15 masker ret/vrang og til sidst 6 masker retstrikning og 1 vrang (kantmaske). Jeg er mellem hul 1 og hul 2 nu. Jeg synes, aflukningen er sjov. At man skal strikke 2 masker drejet ret sammen hele tiden.

    Jeg er bare stadig i tvivl om, hvor langt det skal være.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Så kom jeg også i gang at strikke 'snoninger. Først i retstrik på begge sider, men det så ikke helt godt ud når det blev flettet.
    Jeg forsøgte så efter Bedstemors link, hvor det stykke, der bliver til snoning er strikket glat. Når man trækker lidt ud i siderne på strikketøjet ruller det og bliver meget pænere når det er snoet.
    Så det bliver den måde jeg vil gøre det på. Idéen om at det skal være helt retstrik går så fløjten, men den er let at lave, hvis man kan strikke vrangmasker.
    De to billeder viser hvordan 'strimlerne ruller og hvordan fletningen bliver. DSC01651.jpgDSC01652.jpg

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •