Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 29

Emner: Skal vi lege med strikke pindene sammen.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Skal vi lege med strikke pindene sammen.

    Ja skal vi ikke lege lidt med vores strikke pinde jeg har en ide i hoved bare ret strik.

    Se nu her IMG_6179.jpg, jeg laver en strikker prøve som kan blive til et pandebånd, hader nemlig at trevle strik prøver op; men jeg vil heller ikke smide noget garn ud.

    Jeg har slået op; men har allerede rettet på maske antallet på det jeg skriver her.

    Garn til pind 3 hvor meget der bliver brugt kommer senere hvis altså det lykkes alt strikkes i ret.

    Slå 42 masker op -
    *strik 8 pinde ret = 4 riller på hver side.

    næste pind strik 7 masker luk 12 masker strik 6 masker luk 12 masker strik 7 masker
    næste pind strik 7 masker slå 12 masker op strik 6 masker slå 12 masker strik 7 masker og så strikkes der til der igen er 4 riller*
    sådan forsættes til det ønsket antal huller er opnået = målet rundt om det hoved der skal bruge pandebåndet elelr vent lig epå jeg kommer så langt.

    VIL I VÆRE MED. lad os lege med ret masker.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Skal vi lave et Rapunzel pandebånd? De er godt nok fine.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu ved jeg ikke lige hvad det er for at pandebånd, har du et link ?

    Jeg havde tænkt vi bare kunne strikke den her remse og så lege med den, om det bliver det ene eller det andet er fløjtende lige meget, altså bare gi den gas.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    http://m.youtube.com/watch?v=efW4A1djNAk

    Det ser så spændende ud, at det må prøves. Ved ikke lige om det er det du mener?
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    JUa sådan kan man også gøre, en rigtig god video du der har fundet TAK
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    cubik Gæst
    Ej, det ser spændende ud.....suer godt link

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det har jeg også set på face book. Det ser så sjovt ud.

    Jeg har fundet det!

    https://www.facebook.com/FabArtDIY/p...type=3&theater
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja jeg er kommet et godt stykke videre, i får at se i morgen; der er et par ting man skal tage højde for , jeg kommer med dem i morgen.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja så blev det i overmorgen tiden flyver så hurtig i det her hus

    Nå jeg fik pandebåndet færdigt og lærte noget hen af vejen

    Her er 24 huler på det her pandebånd og lukning på 10 maske i hvert hul, det giver en stram fletning som i kan se på videoen hvordan man laver. ønsker man en mere løs fletning så flere masker i hullet. se billede 1, når begge fletninger er lavet så vil jeg bruge de 2 sidste lykker til 2 knapper som jeg lige skal over og finde på depotet, da jeg har lagt alle mine knapper derover.
    I syntes måske at pandebåndet ser lille ud, men det gir sig og jeg tager et billede af pandebåndet på et hoved, så kan i se.

    Nu ved jeg hvordan det arter sig, så jeg har slået op til en hals krave 60 masker
    strik 6 masker luk for 10 masker
    Som noget nyt så strikker jeg 2 pinde ekstra på de 46 masker , så den nederste del bliver breder og hullet bliver større hvor der skal flettes bagefter, det skulle efter min beregning at den nederst del af fletningen ikke bliver så stram som den øverste. billede 3 +4
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der ikke nogen der har lyst til at være med ?? Hvis så skriv og fortæl hvad du laver et foto er heller ikke at kimse af .
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •